S4 - generaţia de aur

S4 - generaţia de aur

Noul model Audi va costa mai mult de 50.000 de euro, dar performanţele justifică banii.

Audi a lansat noul model S4, varianta de lux derivată din actuala generaţie A4. Automobilul, care va ajunge pe şosele la începutul anului viitor, are, la prima vedere, caracteristici mai puţin spectaculoase decât predecesorul său, lansat în 2001.

Prima schimbare majoră este renunţarea la motorul V8 de 4.2 litri. Producă torul german a optat de această dată pentru un propulsor V6 de 3 litri supraalimentat, care echipează şi automobilele din clasa superioară, A6. La capitoul schimbări se numără şi compresorul volumetric, care face rocada cu turbocompresorul folosit în trecut.

Jocul dintre vechi şi nou merge şi mai departe de atât. Motorul V8 de pe vechea generaţie ascundea sub capotă 344 de cai-putere. Odată cu decizia de a echipa noul Audi S4 cu un motor V6 de 3 litri, constructorul a scăzut stacheta la 333 de cai.

Toate aceste „minusuri“ nu ştirbesc însă cu nimic performanţele de ansamblu ale noii limuzine de serie. Noul S4 atinge o viteză maximă de 250 km/h, prag impus de limitarea electronică, prezentă la aproape toate maşinile produse de germani în ultima perioadă. Tracţiune individuală

Întotdeauna atent cu dorinţele şoferilor, Audi a făcut din S4 o maşină destinată atât tinerilor dornici de adrenalină, cât şi familiştilor atraşi de confort şi siguranţă. Sistemul „Audi Driver Select“ permite schimbarea automată a modului de funcţionare a acceleratorului, asistarea electronică a direcţiei şi a frecvenţei utilizării cutiei de viteze.

Altfel, o caracteristică agreată de tânăra generaţie e sportivitatea. De la 0 la 100 km/h şoferul trebuie să aştepte mai puţin decât ar face-o conducând un exemplar din modelul pe care îl înlocuieşte. Doar 5,1 secunde, la fel ca modelul S8, care are un motor mult mai puternic, V10 de 5.2 litri. Sprintul noului Audi este ajutat de cuplul ridicat, de 440 Nm disponibil de la 2.500 rpm până la 4.850 rpm.

În cazul variantei Avant, odată cu greutatea a crescut - aproape imperceptibil - şi timpul de accelerare, către 5,4 secunde.

Tracţiunea este distribuită permanent către toate cele patru roţi. Diferenţialul central este ajustat în aşa fel încât, în condiţii normale de aderenţă, roţile din faţă să „tragă“ cu o capacitate de 40 la sută, iar cele din spate cu 60 la sută. Valorile se egalează instantaneu în momentul în care automobilul intră pe o porţiune de drum dificilă. Mai mult de atât, constructorul a folosit un sistem care permite distribuţia tracţiunii individual, canalizând-o chiar şi pe o singură roată, care are cea mai bună aderenţă.

Ne puteți urmări și pe Google News