S-a dat ordin de la Guvern! Actele care trebuie schimbate de urgenţă. Este obligatoriu
- Emma Cristescu
- 10 aprilie 2022, 09:59
Proiectul de lege referitor la documentele de ședere pe teritoriul României a fost aprobat de Guvern, iar acestea trebuie să fie schimbate până în 2023. În prezent, actele nu conțin anumite informații necesare, dar urmează o modificare.
Guvernul a adoptat proiectul de lege care prevede că documentele de ședere pe teritoriul României ale cetățenilor Uniunii Europene și familiei lor să fie modificate. Blocul comunitar are în vedere ca aceste documente să conțină anumite informații și standarde de securitate, lucruri care nu se regăsesc în prezent. Se va putea face asta până în 2023.
Proiectul de lege adoptat va modifica și completa OUG nr.102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României. Urmează ca Parlamentul să aibă un cuvânt de spus. Acest proiect mai stabilește și formatul, conținutul cărților de rezidență pentru cetățenii blocului comunitar și pentru ceilalți din familie, persoane care nu locuiesc în UE.
Proiectul urmărește autoritățile competente pentru producerea, personalizarea și înregistrarea cărților de rezidență, dar și obligația de a modifica actele oamenilor din această categorie, în special a celor care sunt deja în România.
Cetățenii UE care au cărți de rezidență permanentă în România pot beneficia de documentele până la data expirării, scrisă în document.
Noul proiect de lege aprobat de Guvern
Membrii familiei cetățenilor UE, care provin din țări terțe, trebuie să știe că documentul de rezidență este valabil până la data expirării lor sau cel mult până la data de 3 august 2023.
Se pot prezenta la secțiile Inspectoratului General pentru Imigrări. Aceste documente se pot modifica foarte ușor până la data de 3 august 2023.
Dacă documentul nu va fi schimbat până în 2023, autoritățile vor aplica sancțiuni sau pot reține actul pentru a îl constrânge pe deținător să îl preschimbe cu noul format.
Proiectul mai arată că aceste documente pot fi trimise cu ajutorul curieratului, dar doar la cerere și la domiciliul sau reședința din România. Cheltuielile vor fi suportante de persoana care va beneficia de noul act. Documentele nu se trimit în altă țară.