Românii, nevoiți să plătească tot mai des cu cardul. În 2022 au avut loc 141 de milioane de tranzacții cu Revolut

Românii, nevoiți să plătească tot mai des cu cardul. În 2022 au avut loc 141 de milioane de tranzacții cu Revolut Sursa foto. Flickr

Românii devin din ce în ce mai mult adepții folosirii cardului, după ce în primele nouă luni ale acestui an au avut loc 141 de milioane de tranzacții cu Revolut.

141 de milioane de tranzacții au fost făcute prin Revolut, de la începutul anului 2022. Acest număr reprezintă cu 20% mai mult decât în primele trei trimestre ale anului 2021.

Potrivit datelor Revolut, în acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu aplicaţia financiară s-a majorat cu 17%, în perioada ianuarie - septembrie 2022, faţă de perioada similară din 2021.

Revolut, tot mai utilizat de consumatori

În ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, de 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Aceeaşi categorie a fost pe primul loc şi la creşterea numărului de tranzacţii (42%), indicând că Revolut este tot mai mult utilizat ca instrument curent de plată, online, cu cardul fizic sau cu carduri virtuale.

Fie că utilizează Revolut pentru cumpărături online sau pentru plăţi în punctele de vânzare, fie că apelează la funcţionalităţi precum „împarte nota de plata”, clienţii preferă aplicaţia financiară pentru cheltuielile cotidiene sau pentru plăţi recurente, abonamente la utilităţi sau transport, plăţi în timpul călătoriilor în ţară sau străinătate”, mai precizează compania.

De asemenea, tendințele consumatorilor indică faptul că aceștia au un comportament care oscilează între satisfacerea nevoii de libertate de mişcare, socializare şi divertisment şi precauţia în privinţa cheltuielilor pentru produse şi servicii necesare în viaţa de zi cu zi.

Românii, mai atenți pe ce își cheltuie banii

Totodată, datele Revolut arată că românii au devenit mai atenți pe modul în care își cheltuie banii, consumând mai puţin la shopping sau pentru „coşul zilnic”, în supermarketuri.

În schimb, au crescut cheltuielile pentru divertisment (de la 14% la 17%), a celor din restaurante şi cafenele (de la 9% la 11%) şi a celor cu călătoriile (de la 7% la 8%), în totalul cheltuielilor realizate în primele nouă luni ale anului, faţă de primele nouă luni din 2021.

Acest comportament este infleunțat în mare parte și de inflația în creștere.

Dacă pe divertisment s-au cheltuit cei mai mulți bani, în jur de 611 euro pe lună, românii au cheltuit cel mai puțin pe produsele de îngrijire personală și pe cosmetice, în jur de 159 de euro.

Tinerii, neafectați de creșterea prețurilor

Potrivit datelor, tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani sunt cei care par cel mai puțin afectați de creșterea prețurilor, în timp ce persoanele din categoria de vârstă 25-34 şi 35-44 au arătat mai multă prudenţă cu propriile bugete, potrivit news.ro.