Românii își cumpără trotinete ca să scape de mașini. Scumpirea carburantului este cauza

trotineta electrica

În ultimele luni prețul la carburanți a explodat, ca urmare a creșterii prețului petrolului. La pompă prețul este acum cu un leu mai mult ca în aprilie anul trecut, pentru un litru de benzină, care a sărit pragul de 5 lei și 50 de bani. Și la motorină s-au înregistrat scumpiri.

Efectele majorării prețurilor la carburanți se vor resimți, în lanț, și la raft. Anul trecut prețul petrolului era undeva la 22 de dolari în timp ce acum se apropie de 70 de dolari.

Benzina s-a scumpit cu 22% în 12 luni, iar motorina cu 15%

În aprilie 2020, un litru de benzină costa 4,51 de bani, iar cel de motorină era 4,71 de bani. La un an distanță, la pompă se înregistrează o creștere de 22% în cazul benzinei și de 14,8% în cazul motorinei. Asta înseamnă că un șofer plătește pentru un litru de benzină 5,50 de bani, iar pentru un litru de motorină aproximativ 5,42 de bani.

Evident că șoferii spun că resimt creșterea prețurilor la carburanți, iar unii chiar se gândesc să apeleze și la alte mijloace de transport, în afara mașinii proprii.

„Sper ca în felul ăsta oamenii să se orienteze către alte mijloace de transport, inclusiv eu doresc să-mi iau o trotinetă, să scap de mașină, sincer, e durere”,  a relatat un șofer pentru Digi24.

„Creșterea prețului carburanților din România trebuie pusă în legătură cu avansul prețului petrolului de la nivel mondial care crește de la o lună la alta. Anul trecut pe vremea aceasta petrolul era undeva la 22 de dolari, acum este undeva la 65 de dolari”,  afirmat analistul economic, Adrian Negrescu .

În pofida pandemiei, prețurile la pompă au început să crească din noiembrie

Potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a prețurilor la carburanți al Comisiei Europene, românii plătesc, în continuare al doilea cel mai mic preț din Europa la benzină și motorină, după bulgari. Scumpiri ale carburanților au avut loc și în alte state din Uniunea Europeană, chiar dacă gradul de utilizare a şoselelor de pe continent este, în medie, cu 30% sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei.

O explicație o reprezintă întreruperile de producţie în condițiile în care mai multe rafinării din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanță sau întreruperi neprogramate.