Românii dezleagă punga pentru mobilă, în 2011

Românii dezleagă punga pentru mobilă, în 2011

Cifrele magazinelor de mobilier şi amenajări interioare arată mai bine decât anul trecut. Cumpărătorii au fost atraşi de ofertele avantajoase de finanţare.

Românii au început să cheltuiască ceva mai mulţi bani pe mobilă faţă de anul trecut, iar dacă tendinţa se va menţine pentru tot restul anului, există şanse de redresare a unei pieţe puternic afectate de criză. Cel puţin asta crede Lars Lund, danezul de 43 de ani care conduce operaţiunile austriecilor de la "Kika" în România. "Suma medie pe care românii o lasă acum la noi în magazin a crescut de la circa 95 de euro la puţin peste 100 de euro", a declarat managerul retailerului de mobilă într-un interviu acordat EVZ. Acesta a precizat că piaţa mobilei s-ar putea redresa abia în viitorii doi-trei ani. O uşoară majorare a sumei alocate de români pentru mobiliarea locuinţei a observat şi Adrian Rizea, directorul comercial al Lemet Câmpina, unul dintre principalii producători şi retaileri de mobilă din ţară. Potrivit acestuia, românii au cumpărat, anul acesta, la o vizită într-un magazin Lem’s, în medie, de circa 2.900 de lei, o sumă cu 10% mai mare faţă de 2009.

Creșterea valorii medii a bonului de cumpărături s-a înregistrat și la Elvila, companie controlată de Viorel Cataramă. Potrivit Andreei Predescu, șef departament marketing, acesta a crescut cu 4% în 2011, comparativ cu 2010, în ciuda cifrelor deloc îmbucurătoare înregistrate de piața mobilei în primele șase luni: vânzări cu 8% mai mici față de aceeași perioadă din 2010 și cumpărători cu până la 11% mai puțini.  

Românii au cumpărat mobilă de 700 milioane euro, în 2010 2011 nu va aduce mari schimbări pe piaţa mobilei, situându-se cel mult la acelaşi nivel ca în 2010, este de părere directorul comercial al producătorului autohton. "Valoric, anul 2011 nu va fi mai bun din punct de vedere al pieţei, dar va fi la un nivel similar", a declarat Rizea. Şi totuşi, el estimează pentru Lemet afaceri în creştere cu până la 23%. Optimist în legătură cu evoluţia afacerii se arată şi danezul de la conducerea "Kika" România, mai ales că perioada aprilie-iunie a adus o creştere a afacerilor de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2010, piaţa mobilei din România s-a contractat cu 20%, fiind estimată la circa 700 milioane euro, în scădere de la 966 milioane euro, cât era în 2009. Fie piaţa cât de rea, retailerii de mobilă tot vorbesc despre extindere. În timp ce "Kika" anunţă începerea cât de curând a con­strucţiei magazinului din Con­stanţa, lucrările urmând a fi finalizate în mai-iunie 2012, Le­met spune că în august va deschide încă şase noi magazine Lem’s. De la începutul anului, au fost deschide 19 noi unităţi. Și compania lui Viorel Cataramă va adăuga încă un magazin în lanțul de distribuție luna viitoare. Alte magazine vor fi deschise în octombrie și în noiembrie, la Oradea și Craiova.   Planuri de extindere De asemenea, "Kika", al cincilea retailer european de mobilă, se află în discuţii avansate pentru achiţionarea unor terenuri în Bucureşti pentru a deschide două noi magazine. "Iniţial am spus că vom deschide opt magazine în România. Am reevaluat situaţia. În acest moment Bucureştiul şi Constanţa vor fi priorităţile", a explicat Lund. "Kika" a intrat pe piaţa românească de mobilă în 2008 şi are, în prezent, 130 de angajaţi în România. Lor li se vor adăuga alţi circa 120 odată cu deschiderea magazinului din Constanţa. Circa 15-20 de firme ro­mâneşti se numără printre furnizorii retailerului de mobilă. Principalii competitori pentru "Kika" şi Lemet pe piaţa mobilei din România sunt Mobexpert, cu o reţea naţională de 32 de hi­permagazine şi magazine, IKEA cu un singur magazin în zona Băneasa din Capitală, Elvila, cu 44 de magazine în întreaga ţară, din care 23 magazine proprii, şi Neoset, cu şase magazine.

Ne puteți urmări și pe Google News

FINANŢARE

Mobilă pe credit, noua strategie pentru creşterea vânzărilor

Cumpărături cu dobândă zero, în mai multe rate lunare. Aceasta este strategia adoptată de mulţi retaileri de mobilă, care speră să-şi mai crească astfel vânzările puternic afectate de scăderea veniturilor românilor. Principalii jucători de pe această piaţă oferă deja posibilităţi de finanţare a achiziţiilor, iar retailerul austriac kika intenţionează să introducă şi el un serviciu financiar. Firma lui Dan Şucu, Mobexpert, le oferă clienţilor posibilitatea de a plăti în 12 rate achiziţionarea unor piese de mobilier în valoare de cel puţin 8.000 de lei. Costul creditului astfel contractat va fi zero. Dacă nu intenţionaţi să cheltuiţi atât de mult pentru redecorarea casei, dar aveţi nevoie să cumpăraţi mobilă în valoare de peste 3.500 de lei, veţi plăti o dobândă la credit de 5%. Şi retailerul controlat de Viorel Cataramă, Elvila, oferă posibilităţi de creditare pentru clienţii dispuşi să investească în mobilă de la 2.700 de lei în sus. Ratele sunt fixe, iar costul finanţării este zero. "În momentul de faţă, Lem’s pune la dispozitia clienţilor săi două posibilităţi de finanţare: planul cu zece rate fără dobândă şi Card Avantaj. În curând, vom oferi o nouă posibilitate de finanţare", ne-a declarat şi Adrian Rizea, directorul comercial al Lemet Câmpina.

"Suma medie pe care românii o lasă acum la noi în magazin a crescut de la circa 95 de euro anul trecut, la puţin peste 100 de euro în acest an.“ Lars Lund, country manager Kika România