Şeful Ferrari, Luca di Montezemolo, vrea să vândă în România peste 50 de maşini lux de sport în următorii patru ani, mai ales că mulţi români s-ar putea califica pentru a intra în clubul exclusivist al producătorului.
Clubul select al membrilor Ferrari ar putea avea în următorii ani încă 50 de membri, toţi români. Preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, susţine că mulţi români „au stofă pentru a intra în rândul membrilor Ferrari, chiar dacă nu oricine, oricât de bogat, îşi poate cumpăra o astfel de maşină. Dealerii Ferrari din întreaga lume îşi aleg cu grijă viitorii clienţi.
„Nu vă pot explica exact care sunt condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un client Ferrari şi nu vă pot spune câte cereri sunt refuzate anual. Este clar însă că mulţi români s-ar califica lejer pentru a deveni posesori de Ferrari“, a declarat, pentru EVZ, Di Montezemolo.
Ferrari a inaugurat ieri primul showroom din România şi primul service, amplasat în zona DN 1, în Otopeni, lângă Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“. „E clar că românii sunt suficient de bogaţi pentru a-şi cumpăra Ferrari“, a mai spus şeful companiei, explicând că piaţa a fost analizată înainte de a lua decizia de a deschide o reprezentanţă aici prin partenerul oficial Forza Rossa.
Reprezentanţii Forza Rossa susţin că au deja comenzi pentru 30 de maşini sport de lux marca Ferrari. Cei care îşi doresc o maşină Ferrari în garajul lor trebuie să aştepte însă un an-un an şi jumătate pentru livrare. Pe piaţa locală sunt înmatriculate în prezent 60 de automobile ale acestei mărci, iar alte 17 circulă în România, fiind înmatriculate în alte state.
Printre posesorii importanţi de Ferrari se numără fostul tenismen Ion Ţiriac.
În privinţa dezbaterilor privind normele de poluare impuse constructorilor auto, reprezentanţii Ferrari ne-au declarat că nu se gândesc să construiască „maşini electrice“ şi că imaginea Ferrari dată de motoare puternice folosite nu ar trebui să fie afectată de introducerea unor reglementă ri în acest sens.
PROFIL
Avere din maşini sport de lux şi din Formula 1 Luca di Montezemolo conduce Ferrari din 1991. Pe lângă marca de maşini sport de lux, acesta manageriază şi producătorul de maşini populare Fiat. Averea lui Di Montezemolo, al cărui nume vine de la fostul titlu de Marchiz di Montezemolo, este estimată la peste 400 de milioane de dolari. O altă afacere de succes pe care o conduce de ani buni este legată de Formula 1. Pasionat de maşini de viteză, Di Montezemolo a reuşit să aducă echipa Ferrari în fruntea clasamentelor de Formula 1. Ca afacere la nivel mondial, Ferrari se poate traduce prin peste 6.400 de unităţi vândute anual. Anul trecut, 1.600 de maşini Ferrari au ajuns în Statele Unite, cea mai mare piaţă pentru producător. Maşinile Ferrari sunt produse aproape integral manual în uzinele Ferrari şi au preţuri de peste 150.000 de euro. Compania nu are de gând să coboare ştacheta. Aşa că şefii Ferrari nu se gândesc la lansarea unor maşini mai accesibile şi nici măcar la diversificarea gamei. „Maşina noastră e de mare prestaţie, înseamnă emoţie, sportivitate şi eleganţă. Excludem realizarea vreunui automobil cu patru uşi sau a vreunui SUV“, a spus ieri şeful Ferrari. INVESTIŢIE Daimler anunţă în trei săptămâni Producătorul auto Daimler se va hotărî în trei săptămâni dacă România va fi ţara aleasă pentru a-şi amplasa o fabrică Mercedes. Potrivit omului de afaceri Ion Ţiriac, fost acţionar majoritar al companiei care importă în România mărcile Daimler-Chrysler, România se află „în cărţi“ ca amplasament pentru viitoarea fabrică. Ţiriac a precizat că s-a întâlnit săptămâna trecută cu Dieter Zetsche, directorul general al Daimler, care i-a confirmat interesul pentru ţara noastră. Şeful Departamentului de cercetare şi dezvoltare al Daimler, Thomas Weber, a anunţat la finele lunii aprilie că producătorul auto va decide în acest an amplasamentul viitoarei fabrici Mercedes din Europa de Est. Weber nu a confirmat la acea dată informaţiile din presă potrivit cărora fabrica va fi construită în România, însă a precizat că amplasamentul va fi în mod cert în Europa de Est. O altă variantă pentru Daimler ar putea fi Polonia, însă producătorul analizează în prezent costurile, necesarul de forţă de muncă şi capacitatea de a oferi o bază pentru furnizori şi pentru logistică. Daimler nu este sigurul producător care analizează posibilitatea deschiderii unei fabrici în România. Presa internaţională a scris în urmă cu câteva săptămâni că şi japonezii de la Mitsubishi se gândesc la această variantă.