România și Ungaria construiesc un nou tronson de legătură. Vizate sunt Drumurile Expres Satu Mare – Oar şi Mátészalka – Csenger

România și Ungaria construiesc un nou tronson de legătură. Vizate sunt Drumurile Expres Satu Mare – Oar şi Mátészalka – Csenger Sursa: Presasm.ro

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a pus luni în dezbatere publică un proiect legislativ ce prevede realizarea unei conexiuni între Drumul Expres Satu Mare – Oar din România) şi Drumul Expres Mátészalka – Csenger din Ungaria.

Pe 3 octombrie, Ministerul Transporturilor a anunțat că pune în dezbatere un proiect de act normativ ce prevede aprobarea Acordului semnat la Budapesta pe 9 aprilie 2021, între Guvernul României și cel al Ungariei, și care se referă la construirea unui segment de drum care să lege Drumurile Expres Satu Mare – Oar (România) și Mátészalka – Csenger (Ungaria).

Proiect de legare a drumurilor expres Satu Mare – Oar (România) și Mátészalka – Csenger (Ungaria)

Interconectarea segmentelor de drum expres de pe teritoriul României cu tronsoanele de drum expres din Ungaria are în vedere asigurarea unui trafic fluent și continuu la punctele de frontieră dintre cele două state prin:

  • crearea condiţiilor necesare unei legături directe între drumul expres Satu Mare – Oar de pe teritoriul României și drumul expres Mátészalka – Csenger de pe teritoriul Ungariei;
  •  stabilirea punctelor conexe dintre cele două drumuri expres pe linia de frontieră comună româno-ungară;
  • reglementarea condiţiilor de natură tehnică necesare realizării joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres.

Mai mult, Acordul în cauză reiterează că până când România va ajunge să aplice în mod integral aquis-ului Schengen, traficul internațional rutier pe drumul expres dintre tronsoanele Satu Mare – Oar (România) şi Mátészalka – Csenger (Ungaria) va fi înlesnit prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei româno-ungare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Lungimea tronsonului de drum ar urma să fie de 14,862 km

Disensiunile referitoare la punerea în aplicare a Acordului şi a altor posibile Protocoale adiţionale vor fi conciliate de părțile semnatare ale Acordului în cadrul unui grup de lucru format din experți în domeniu, care vor trebui să ajungă la un consens pe calea negocierilor sau, altfel, prin canale diplomatice.

Acordul semnat între România și Ungaria ar urma să intre în vigoare în cea de-a 30-a zi de la data primirii ultimei notificări prin care semnatarii acordului îşi comunică îndeplinirea normelor interne prevăzute de legislațiile naţionale.

Tronsonul de legătură între cele două țări are o lungimea totală de 14,862 km, din care 10,831 km drum expres și 4,031 km drum de legătură. Pe lângă asta, viteza de proiectare estimată pentru drumul expres este de 120 km/h, iar pentru bretelele nodurilor rutiere este de 60 km/h.

Valoarea totală a proiectului

În total, proiectul conține două noduri rutiere, șapte pasaje (trei superioare și patru inferioare), 54 de podețe, două spații de servicii, cât și un Centru de Întreținere și Coordonare.

Contractul aferent studiului de fezabilitate, dar și proiectul tehnic al Drumului Expres Satu Mare – Oar fusese semnat pe data de 10 iulie 2020 cu firma Search Corporation. Valoarea proiectului este de 3,65 milioane de lei fără TVA.

Acest nou segment de drum va face parte din proiectul „Autostrada Nordului”, care continuă spre Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, Suceava, conform Economica.net.