România a ratat şansa atragerii unei investiţii de aproape jumătate de miliard de euro după ce mai-marii companiei Volkswagen au scos ţara noastră din planurile pentru infrastructura necesară maşinilor electrice.
România ratează o investiţie colosală. Decizia celor de la Volkswagen. Cum s-a ajuns ca Volkswagen să excludă România din planurile ce vizează dezvoltarea infrastructurii pentru vehiculele electrice? Ţara noastră nu apare pe harta prezentată la evenimentul tehnologic Volkswagen Power Day, desfăşurat luni, 15 martie.
Harta acoperă cea mai mare parte a continentului european, dar nu include România pe dinafară. Acest aspect au fost remarcat rapid şi de comentatorii din presa de specialitate. Nu doar România a fost scoasă din schemă.
Nici Norvegia nu are un loc pe harta de dezvoltare a punctelor de încărcare rapidă, atât de necesare maşinilor electrice. „Împreună cu partenerii noştri, vom creşte numărul punctelor de încărcare rapidă în Europa la 18.000 în următorii patru ani, astfel încât să acoperim o treime din cerere în 2025”, se arată într-un comunicat de presă remis luni de Volkswagen.
Din punctul de vedere al investiţiei în staţiile de încărcare, trebuie spus că România ratează şansa de a atrage 400 de milioane euro. Rămâne de văzut dacă strategia se va schimba până în 2030.
România ratează o investiţie colosală
În următorii nouă ani, Volkswagen plănuieşte să deschidă în Europa șase fabrici dedicate producției de baterii pentrumașini electrice. În acest context, prima uzină care va produce baterii pentru modelele electrice din grup va fi ridicată în Suedia.
A doua va fi construită la Salzgitter, în Germania; cele 6 fabrici europene vor produce anual baterii cu o capacitate cumulată de 240 GWh. Altfel, directorul general al Volkswagen AG, Herbert Diess, a vorbit marţi despre reducerile de costuri. Acesta crede că măsurile vor spori marja de profit în următorii ani, pe fondul accelerării tranziţiei la vehiculele electrice.
Acţiunile Volkswagen au urcat marţi dimineaţa cu 3,8% la Bursa de la Frankfurt. „Performanţele bune din 2020, un an dominat de criză, sprijină accelerarea transformării noastre”, a declarat marţi Diess, conform Agerpres. După 2021, Volkswagen vrea o marjă operaţională de 7%, 8%, după ce în 2020 stabilise o ţintă de 5%, 6,5% pentru acest an.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci. Printre aceste se regăsesc automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti. De asemenea, grupul se ocupă şi de camioanele MAN şi Scania.