Cum a pierdut ROMÂNIA un MILIARD și jumătate de EURO. Dosarul BECHTEL a fost CLASAT
- Gabriel Valentin
- 12 octombrie 2018, 12:17
După ani de zile de cercetări dosarul Bechtel a fost clasat. În contractul prin care statul statul român a plătit peste 1,4 miliarde de euro pentru 52 de km de șosea, procurorii nu au găsit niciun vinovat.
Motivul pentru care statul român nu va primi niciun ban despăgubiri pentru contractul oneros cu firma Brechtel este acela că faptele penale, dacă au existat, s-au prescris.
În 2003, statul român a plătit peste 1,4 miliarde de euro, însă americanii de la Bechtel au realizat doar 52 de km, iar autostrada nu s-a realizat nici până astăzi, nici după ce contractul a fost reziliat.
Contractul cu Bechtel a fost asumat fără licitaţie, în anul 2003, de guvernul condus de Adrian Năstase. Anexele şi prevederile sale concrete nu au fost prezentate în şedinţa Executivului. Mai mult, nu a existat un studiu de fezabilitate care să stea la baza acestui contract.
În 2003 guvernul PSD a emis mai multe acte normative prin care a pregătit intrarea în vigoare, de la 1 ianuarie 2004, a contractului de proiectare şi construire a Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, în asociere cu partenerul lor de tradiţie, cu care mai construise şi alte autostrăzi, compania turcească Enka.
Autostrada Transilvania a fost declarată „lucrare care priveşte siguranţa şi securitatea naţională”. Valoarea contractului, conform Bechtel: 2,2 miliarde de dolari, scrie gazetadecluj.ro.