Motivul pentru care statul român nu va primi niciun ban despăgubiri pentru contractul oneros cu firma Brechtel este acela că faptele penale, dacă au existat, s-au prescris.

În 2003, statul român a plătit peste 1,4 miliarde de euro, însă americanii de la Bechtel au realizat doar 52 de km, iar autostrada nu s-a realizat nici până astăzi, nici după ce contractul a fost reziliat. 

Contractul cu Bechtel a fost asumat fără licitaţie, în anul 2003, de guvernul condus de Adrian Năstase. Anexele şi prevederile sale concrete nu au fost prezentate în şedinţa Executivului. Mai mult, nu a existat un studiu de fezabilitate care să stea la baza acestui contract.

În 2003 guvernul PSD a emis mai multe acte normative prin care a pregătit intrarea în vigoare, de la 1 ianuarie 2004, a contractului de proiectare şi construire a Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, în asociere cu partenerul lor de tradiţie, cu care mai construise şi alte autostrăzi, compania turcească Enka.

Autostrada Transilvania a fost declarată „lucrare care priveşte siguranţa şi securitatea naţională”. Valoarea contractului, conform Bechtel: 2,2 miliarde de dolari, scrie gazetadecluj.ro.

Te-ar putea interesa și: