România drumurilor blocate. Transalpina. Cum este închis un drum, niciodată deschis!

România drumurilor blocate. Transalpina. Cum este închis un drum, niciodată deschis!

Cunoscătorii spun că Transalpina este printre puținele drumuri din țară pe care se poata ajunge cu mașina până la nori și chiar deasupra lor. Străbate patru județe - Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba - traversând Munții Parâng, dar este închisă pe cea mai spectaculoasă porțiune, pe motiv că lipsesc parapeții. Șoferii nu țin cont de acest aspect

Transalpina, cea mai fru moasă realizare a drumarilor de după Transfăgărășan, a fost declarată închisă, fără să fi fost vreodată deschisă și inaugurată. S-a întâmplat fix la începutul sezonului turistic de vară, în iulie 2014. Mai exact, din cele trei porţiuni ale sale, cea mai pitorească este, teoretic, impracticabilă. Deschise sunt bucăţile dintre Sebeș și Obărșia Lotrului și cea dintre Novaci și Rânca. Partea cea mai spectaculoasă, dintre kilometri 34+800 și 59+900 – dintre Obârșia Lotrului și Cabana Transalpina – deși are asfaltul impecabil și este marcată integral, este interzisă circulației, pe motiv că nu sunt montaţi toţi parapeţii de protecţie.

FOTO: Transalpina a fost închisă pe jumătate, exact pe partea cea mai spectaculoasă FOTOGRAFII: NICU DÎRDÎIAC

Ne puteți urmări și pe Google News

Cu toate acestea, drumul este parcurs zilnic de zeci de șoferi care habar n-au că tocmai sunt contravenienţi! Doar cei mai precauți, mai ales turiștii străini care se uită pe internet, îl evită, fără să știe că drumul închis este, de fapt, circulabil! Paradoxal, drumul neinaugurat vreodată, nici de romani – care l-au construit primii între cele două războaie dacice, nici de rege – acum 76 de ani, care l-a străbătut pe traseul Săliștea Sibiului , Obârșia Lotrului, Rânca, Novaci, nici de Ceaușescu și nici de actualii guvernaţi, a fost declarat închis!

Interese meschine blochează Transalpina

Pentru faptul că nu sunt parapeţi, deși nici Transfăgărășanul nu e protejat decât pe bucăţi, Transalpina a fost declarată închisă! Se prejudiciază astfel toată industria hotelieră de pe traseu. O explicație viabilă o dă președintele „Asociației Concesionarilor Corneșu Mare – Lunca, Gorj”: „Numărul turiștilor din ţară este constant. Dacă ar veni la noi, la Rânca, nu s-ar mai duce în alte părţi!”. Cu alte cuvinte, pare-se, există un interes uriaș ca Transalpina să rămână închisă, iar turiștii, în special cei străini, să aleagă Valea Prahovei, spre exemplu!

Tragic este că o parte dintre concesionarii care au construit pensiuni și hoteluri pe Transalpina și-au donat terenurile statului, ca să se poată construi drumul, iar acum tocmai ei sunt cei care sunt afectaţi de interzicerea circulaţiei pe DN 67C, „Transalplina- Drumul Regelui”!

În numărul de mâine al „Evenimentului zilei” puteți citi al doilea episod din campania „România otrăvită”, în care vom face dezvăluiri despre cea mai dezastruoasă poluare din județul Gorj