Sute de robotaxi fără șofer provoacă haos în orașul chinez Wuhan. După cum relatează Bloomberg, flota de vehicule implementată de gigantul tehnologic chinez Baidu declanșează blocaje în trafic. Mașinile sunt conduse prea prudent, lucru care aduce frustrare locuitorilor din oraș.
Și dacă vă sună cunoscut, nu sunteți singurii. Servicii similare de robotaxi fără șofer din SUA au provocat, de asemenea, pagube. Vehiculele încearcă să respecte regulile de circulație. Din acest motiv ajung să fie implicate în accidente și chiar trase pe dreapta de polițiști umani nedumeriți. Aceste lucruri evidențiază problemele tehnice continue ale tehnologiei pe străzile din lumea reală.
Problema robotaxi-urilor fără șofer
Deocamdată, serviciile Baidu nu sunt disponibile în întregul oraș. Dar chiar și în acest proces limitat, vehiculele sale au probleme de adaptare la o cultură a condusului care adesea nu respectă regulile de circulație. Baidu a desfășurat mai mult de 500 de robotaxi-uri electrice în Wuhan. Mai exact, aproximativ jumătate din ceea ce compania intenționează să desfășoare până la sfârșitul anului sub marca sa Apollo Go.
În timp ce flota reprezintă doar o mică parte din numărul total de taxiuri din oraș, șoferii care lucrează în domeniu sunt îngrijorați că și-ar putea pierde locurile de muncă. Sectorul tehnologic continuă să promoveze vehiculele autonome.
„Este interesant să vedem cum robotaxi devin realitate, dar nu este clar cum vor face față șoferii de taxi provocării și cum va găsi guvernul un echilibru între progresele tehnologice și condițiile slabe de pe piața muncii", a scris economistul șef Zhiwei Zhang de la Pinpoint Asset Management.
Piața și concurența acerbă
Baidu a fost agresivă în lansarea serviciului său de robotaxi, subminând puternic concurența umană prin reducerea considerabilă a curselor. Este o strategie despre care experții s-au temut că ar putea face aceste servicii neviabile din punct de vedere comercial.
Pe scurt, rămâne de văzut dacă această abordare va da roade. Nu doar Baidu se luptă cu integrarea taxiurilor sale fără șofer într-un mediu urban aglomerat. Companii americane precum Alphabet's Waymo și General Motors's Cruise se află într-o situație similară, ceea ce indică faptul că aceste dificultăți de creștere sunt o problemă globală.
Rămâne de văzut dacă Tesla lui Elon Musk poate interveni și schimba situația. Producătorul de vehicule electrice va prezenta un robotaxi în cursul acestui an, însă nu este deloc sigur dacă acesta are șanse să ajungă din urmă concurența, conform Yahoo News .