Revoluție tehnologică la Cluj: Trenurile care vor rula între stații nu vor avea mecanic

Revoluție tehnologică la Cluj: Trenurile care vor rula între stații nu vor avea mecanic Sursa: Arhiva EVZ

Anunțul viitorului metrou din Cluj-Napoca, ce ar putea fi finalizat într-o perioadă de 8 ani de zile, a fost primit cu mare entuziasm de românii din teritoriu. Proiectul ar trebui să fie inaugurat, potrivit calculelor inițiale, în anul 2027, deși unele lucruri par a fi încă incerte, iar autoritățile estimează că un număr de 29.000 de mașini nu vor mai circula în teritoriu, odată ce mijlocul de transport e dat în funcțiune. Planul vine la pachet, însă, cu un detaliu surprinzător - trenurile nu vor avea mecanic.

Proiectul ce costă 1, 7 miliarde de euro ar putea convinge 64.000 de pasageri să renunțe la mașini și să circule cu metroul. Zilnic, 29.000 de autoturisme nu vor mai circula, se estimează. Ce se va întâmpla, însă, concret, cu acest proiect nu știe nimeni. Reprezentantul Consiliului Civic spune că metroul de la Cluj este doar „o poveste frumoasă”, care „sună bine electoral”. Să fie așa?

Metroul de la Cluj-Napoca: Trenurile nu vor avea mecanic

Potrivit realizatorilor proiectului, trenurile care vor rula între cele 19 stații propuse spre implementare vor fi complet automatizate. Astfel, garniturile de metrou nu vor avea mecanic, se susține. Dintre stațiile de metrou, doar un număr de 9 au primit finanțarea prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar acestea se află pe raza municipiului Cluj-Napoca.

Metroul va fi operat de 500 de angajați și se promite, cel puțin, că va fi la fel de eficient ca cel de la Londra, circulând cu o viteză maximă de 80 de km/h și o viteză comercială de 40 de km/h.

Ne puteți urmări și pe Google News

„E o estimare discutabilă şi lucrul acesta l-a remarcat mai multă lume, inclusiv noi, din Consiliul Civic am spus că nu ne putem baza pe o astfel de estimare făcută din pixul local. Unul dintre vorbitori a venit cu statistica europeană şi la Cluj, în intervalul următorilor 10 ani, statistica spune o scădere a populaţiei cu vreo 6%, iar în zonă cu 9%.

„O poveste frumoasă, sună bine electoral”

Deci, tendinţa nu e de creştere, ci, dimpotrivă, de scădere, ceea ce nu justifică proiectul decât amânarea, eventual, a lui, aşa cum noi am propus, după 2060. Sunt şi multe reţineri din punct de vedere tehnologic. Este o poveste frumoasă, sună bine electoral, dar nu este, din punct de vedere practic, aplicabilă. Sunt absolut convins de treaba asta şi majoritatea vorbitorilor exact asta au subliniat”, a spus reprezentantul Consiliului Civic, Iosif Pop, potrivit cluj24.ro.

Pentru realizarea proiectului, în 13 locații din județ este nevoie de demolări, cele mai multe fiind prevăzute pe strada Moților din capitala ardeleană. În zona centrală ar trebui să aibă loc mai multe consolidări speciale ale terenului, la cererea Comisiei Județene de Monumente.