Divizia de automobile sport a grupului Volkswagen, Porsche, înfiinţează o companie cu Customcells, pentru a produce baterii de înaltă performanţă. Acestea vor reduce semnificativ timpul de încărcare pentru vehiculele electrice.
Porsche, divizia de automobile sport a grupului Volkswagen, înfiinţează o companie mixtă cu Customcells. Parteneriatul cu Customcells, o companie din sudul Germaniei, specializată în celule de baterii litiu-ion, va viza producerea de baterii auto cu densitate de energie mai mare. Acestea vor fi mai bune decât prototipurile utilizate în maşinile electrice actuale ale Porsche, a declarat compania într-un comunicat.
Producătorii auto europeni fac eforturi pentru a reduce dependenţa lor de furnizorii de baterii din Asia. Se lansează din ce în ce mai multe modele integral electrice pentru a îndeplini obiectivele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană.
Îmbunătăţirea densităţii energetice, pe lângă reducerea timpului de încărcare, va însemna reducerea cantităţii de materie primă necesară în baterii pentru a atinge aceeaşi autonomie. De asemenea, se vor reduce costurile de producţie a bateriei, făcând maşinile electrice mai accesibile.
Porsche a declarat că va investi o sumă de peste 10 milioane de euro în asocierea la care va deţine o participaţie de 80%. Unitatea de producţie îşi propune să aibă o capacitate de 100 kilowatti oră, echivalentă cu baterii pentru 1.000 de maşini pe an.
Se dorește dezvoltarea mobilităţii electrice
Oliver Blume, directorul general al Porsche, Oliver Blume, a declarat în aprilie că producătorul auto doreşte să accelereze dezvoltarea mobilităţii electrice. Existau planuri pentru o fabrică germană în Tuebingen, care să producă celule pentru baterii. În acel moment, directorul general nu a spus dacă Porsche va căuta un partener.
Customcells are sediul în Tuebingen. Compania-mamă a Porsche, Volkswagen, a anunţat că intenţionează să construiască jumătate de duzină de fabrici de baterii în toată Europa. Compania mai are în plan şi extinderea infrastructurii pentru încărcarea vehiculelor electrice la nivel global.
În acest mod, compania va avea mai multe șanse în competiția cu Tesla.
De curând, Tesla mărit prețul modelelor sale Long Range, Standard Range Plus și Model Y Long Range cu 500 de dolari.