Rețelele sociale ne influențează comportamentul politic. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Rețelele sociale ne influențează comportamentul politic. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Iată  Provocările universului digital:

 

  1. Economia atenției - adică în momentul în care suntem online, toate implicările noastre sunt vândute ca produse către companiile de publicitate. De exemplu, YouTube afirmă că algoritmul său de recomandare video care selecționează ceea ce l-ar putea interesa pe utilizator, este responsabil pentru 75% din timpul de vizionare de pe site. S-a dovedit și faptul că recomandările YouTube atrag publicul și la conținuturile extremiste. Algoritmul folosit de Facebook, prin analiza a doar 300 de like-uri, poate prezice personalitatea unui utilizator cu mai mare precizie decât propriul său partener. Acest fapt ridică semne de întrebare referitoare la publicitatea personalizată care se adresează utilizatorilor în funcție de propria personalitate. Dacă este utilizată politic, personalizarea are un potențial considerabil de a dăuna discursului democratic, fundament al opțiunilor democratice.

 

  1. Arhitectura alegerilor. Rețelele sociale utilizează mai multe tehnici comportamentale pentru a încuraja oamenii să se angajeze și să partajeze constant.

 

Ne puteți urmări și pe Google News
  1. Algoritmii care triază informațiile pe care le vedem online sunt atât de complecși, încât nici dezvoltatorii lor nu-i pot explica, fapt ce ridică serioase probleme de transparență și responsabilitate. Cel puțin așa susțin proprietarii Facebook și Twitter. Acești algoritmi pot astfel, să încurajeze un discurs polarizat sau să ne împiedice să vedem unele informații. Pe platforme cum sunt Twitter, Reddit și Facebook, algoritmii dau prioritate conținuturilor care au, sau ar trebui să aibă, un nivel de implicare ridicat.

 

  1. Dezinformarea. Ultimul Eurobarometru a dezvăluit faptul că mai mult de jumătate din populația UE declară că a întâlnit informații false online, cel puțin o dată pe lună. Științele comportamentale arată că oamenii au o predispoziție pentru orientarea către știrile negative. Asociind algoritmi care promovează conținuturi cu nivel de implicare ridicat, platformele online pot să multiplice cu ușurință informațiile false și înșelătoare. Acest lucru este în mod special preocupant pentru informațiile false și înșelătoare care pot defini agenda politică, pot încuraja extremismul și, în final, pot conduce spre o lume a post-adevărului, în care faptele și adevărul au mai puțină influență asupra formării opiniei publice decât emoțiile și convingerile personale.