Restaurantele McDonald's din Rusia au fost redeschise sub un alt nume

sursa: Facebook

Restaurantele McDonald's din Rusia au redeschis locațiile cu un nou nume, logo și meniu, dar aceleași sosuri. Personalul lanțului de fast-food-uri a mâzgălit logo-ul McDonald's de pe pachetele de sos cu un stilou negru.

Vkusno & tochka, pe care Reuters l-a tradus prin „Delicios și atât”, a deschis duminică 15 locații în și în jurul Moscovei, inclusiv unde a fost restaurantul rusesc emblematic McDonald's din Piața Pușkin a orașului. Omul de afaceri rus, Alexander Govor, a cumpărat restaurantele McDonald's după ce gigantul a spus că dreptul de proprietate „nu mai este sustenabil și nici nu mai este în concordanță cu valorile McDonald’s” după invazia Rusiei în Ucraina.

Închiderea restaurantelor McDonald's

Rebranding-ul grăbit al lanțului arată cum Govor a încercat să găsească un echilibru între operarea de restaurante care să satisfacă clienții ca înlocuitor pentru McDonald's și să nu încalce mărcile comerciale ale companiei. „Nu avem dreptul să folosim unele culori, nu avem dreptul să folosim logo-ul, nu avem dreptul să folosim vreo mențiune despre McDonald’s”, a declarat Govor pentru Reuters.

Cozile uriașe de oameni care așteaptă să primească burgeri în zilele dinaintea închiderii restaurantelor rusești McDonald's arată amploarea pieței înfloritoare din Rusia. Agățându-se de anumite aspecte ale meniului McDonald's, brandingul și designul fast-food-ului, ori de câte ori este posibil, Vkusno & tochka încearcă să câștige clienți fideli.

Celebrul logo a fost casat, iar Vkusno & tochka are un nou logo format dintr-un singur punct și două linii – sau un burger și doi cartofi prăjiți – care apar sub forma unui „M” mare. Oleg Paroev, care a fost numit CEO al McDonald's Rusia în februarie și care și-a continuat rolul de CEO al Vkusno & tochka, a spus că interioarele restaurantului vor rămâne aceleași, dar toate urmele numelui McDonald's vor fi eliminate.

Fotografiile publicate de The Wall Street Journal arată articole din meniu similare cu ceea ce vinde McDonald's - inclusiv nuggets de pui, burgeri de pește și plăcinte cu fructe - dar cu ambalaje diferite. Reuters a raportat că lanțul a folosit ambalaje albe simple pentru cartofi prăjiți și burgeri, pahare pentru băuturi albe simple și pungi de hârtie maro pentru mâncare. Acest lucru este evident și în unele dintre fotografiile produselor de pe site-ul web al lui Vkusno & tochka.

O nouă afacere

Deși unele feluri de mâncare par familiare, Vkusno & tochka nu are de gând să vândă Big Mac-uri și McFlurrys. „Aceste nume, aceste mărci, aspectul și tehnologia lor de producție” sunt direct legate de McDonald's, a spus Paroev.

Alte articole din meniu nu sunt disponibile din cauza dificultăților logistice, iar restricțiile comerciale înseamnă că felurile de mâncare se vor schimba, a spus Paroev, conform WSJ. Aceasta include decizia Coca Cola de a suspenda vânzările în Rusia, ceea ce a făcut ca Vkusno & tochka să caute noi furnizori de băuturi răcoritoare.

Lanțul își aprovizionează 98% din ingredientele din Rusia, a declarat Paroev. Dar, în cele din urmă, burgerii care sunt la vânzare conțin aceleași ingrediente și sunt făcuți cu același echipament ca atunci când McDonald's opera restaurantele, a declarat Alexander Merkulov, managerul de calitate al companiei.

„Scopul nostru este ca oaspeții noștri să nu observe o diferență nici în calitate, nici în ambianță”, a spus Paroev la o conferință de presă. El a spus că Vkusno & tochka plănuiesc să redeschidă toate fostele restaurante rusești McDonald's până la sfârșitul verii, 200 redeschizând până la sfârșitul lunii iunie, potrivit Business Insider.