Republica Moldova, producător de troleibuze. Interminabila criză a transportului public, de 30 de ani

Republica Moldova, producător de troleibuze. Interminabila criză a transportului public, de 30 de ani Sursa foto: Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a RM

Dumitru Alaiba, vicepremier al Republicii Moldova, a avut o întâlnire cu Vitalie Eșanu, fondatorul Companiei „Informbusiness”. Întreprinderea respectivă produce și asamblează troleibuze electrice și utilaje electronice pentru transport, exportate în peste 170 de orașe din lume.

Peste 20 de troleibuze autohtone vor circula în Bălți

„Informbusiness” a produs 16 troleibuze pentru municipiul Bălți, iar până la sfârșitul lunii august, va livra încă șase unități. Vicepremierul se laudă că Republica Moldova produce troleibuze electrice cu încărcare dinamică, conform tuturor standardelor internaționale în domeniu. „E o dovadă a faptului că avem un potențial enorm și trebuie să dăm un nou suflu industriei”, susține Dumitru Alaiba. Doar că este interminabilă criza transportului public în Republica Moldova.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

Vicepremierul Alaiba, entuziasmat că Republica Moldova nu produce doar vin și prune

Vicepremierul Dumitru Alaiba, tot el ministru al dezvoltării economice și digitalizării,  promite că Guvernul din Chișinău va sprijini, în continuare, producătorii care dezvoltă diverse ramuri ale economiei.

„Produs autohton nu înseamnă doar vin și prune cu care ne mândrim nespus de mult. Producem acasă și troleibuze, și utilaje, și diferite echipamente. Compania „Informbusiness” a reușit să se afirme și pe piața internațională. E o dovadă a faptului că avem un potențial enorm și trebuie să dăm un nou suflu industriei. Datorită efortului dumneavoastră, industria automotive prinde o nouă viață, iar Republica Moldova devine o țară producătoare de mașini”, consideră Dumitru Alaiba.

 

Primul producător de troleibuze în Republica Moldova vrea să-și dezvolte afacerea

Primul troleibuz a fost livrat, anul trecut, în august. „Punțile sunt produse în Germania, motorul electric este din Riga, sistemul de lubrifiere este din Italia. Compresoarele sunt aduse din Franța. Un astfel de troleibuz electric, la licitațiile din România, costă de la 650 mii de euro în sus, fără TVA. Unitățile produse în Republica Moldova, cu manopera mai ieftină și echipamentele noastre, este practic de două ori mai ieftin.

Noi suntem primii producători de troleibuze în Republica Moldova. Avem planuri mari în continuare. Producerea troleibuzelor este un domeniu de perspectivă, pe mai multe dimensiuni: dezvoltarea economică, dinamizarea sectorului electronicelor și tranziția către energia verde”, susține Vitalie Eșanu.

Oficiali ai Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării derulează Programul Național de Dezvoltare Industrială 2024-2028. Obiectivele bombastice ar fi: majorarea contribuției industriei prelucrătoare la PIB – până la 11,5%, în următorii patru ani; a volumului producției industriale exportate – cu 25% și sporirea forței de muncă din sectorul industrial cu – 15%.

 

Revista presei