Republica Moldova are nevoie de o sumă astronomică pentru a-și reabilita căile ferate

Republica Moldova are nevoie de o sumă astronomică pentru a-și reabilita căile ferate Cale ferată. Sursa foto: Arhiva EVZ

Pentru a-și reface rețeaua de cale ferată, Republica Moldova trebuie să pună la bătaie o sumă imensă, după cum a anunțat ministrul Andrei Spînu.

Republica Moldova are nevoie de o sumă colosală pentru a-și reabilita infrastructura feroviară. Ar fi vorba despre 3 miliarde de euro, pentru ca lucrurile să fie puse la punct. Despre acest subiect a vorbit Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR).

Deocamdată, în această perioadă, este reabilitat segmentul Bender – Basarabeasca, care totalizează o lungime de 225 de kilometri. Pe de altă parte, demnitarul a mai anunțat că, în acest an, urmează să înceapă reabilitarea coridorul feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu o lungime de 446 de kilometri, cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Republica Moldova are nevoie de o sumă imensă pentru reabilitarea căilor ferate

Lungimea totală a liniilor de cale ferată este de 1.500 km. În prezent, starea CFM este una extrem de delicată. Despre această situație a vorbit și fostul șef al instituției, Oleg Tofilat. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sursa:facebook

În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. De asemenea, veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro, conform realitatea.md.

Mari probleme la Air Moldova

Altfel, la nivel de transporturi, țara vecină are încă o mare problemă. Peste 180 de milioane de lei are de plătit compania Air Moldova, controlată de oligarhul Ilan Șor, către clienții săi. Este vorba despre 28.000 de persoane care nu au primit despăgubiri pentru biletele cumpărate, pe care nu le-au mai putut folosi.

are conturile blocate, după ce a fost băgată în faliment, după o schemă dirijată de oligarhul Ilan Șor. „Peste 28 de mii de oameni trebuie să-și primească banii înapoi de la Air Moldova care a intrat într-un proces de restructurare a datoriilor.

Banii sunt blocați pe conturile acestei companii. Autoritatea Aeronautică Civilă a cerut în judecată ca cei care au cumpărat biletele cu cardul bancar automat să-și poată întoarce banii. Încă nu a început procedura rambursării, pentru că nu este decizia judecății”, a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu,