Reguli mai stricte pentru șoferii începători. Ce îi așteaptă

Reguli mai stricte pentru șoferii începători. Ce îi așteaptă Sursa foto: Arhiva EVZ

Uniunea Europeană se află în etapa de discuții pentru elaborarea unei noi directive referitoare la permisul de conducere. Această propunere vizează în special șoferii începători, deoarece aceștia sunt mai predispuși la producerea de accidente rutiere.

Noul cadru regulamentar pentru șoferii începători aduce cu sine reguli mai stricte pentru obținerea și menținerea permisului de conducere.

Pe durata perioadei de probă de doi ani, se interzice complet consumul de alcool înainte de a conduce. Mai mult, depășirea regulilor privind limita de viteză poate duce la suspendarea permisului de conducere.

UE vrea noi reguli pentru șoferii începători

UE are în vedere introducerea unor noi măsuri care ar pune restricții semnificative asupra șoferilor novici.

Ne puteți urmări și pe Google News

Scopul acestei strategii constă în eliminarea completă a accidentelor rutiere grave și a deceselor în trafic, conform explicațiilor oferite de Consiliul German pentru Siguranța Rutieră.

Conform datelor furnizate de Oficiul Federal de Statistică (Destatis), numai în Germania, în 2022, au fost înregistrate 2.788 de decese cauzate de accidente rutiere. În timp ce numărul răniților a ajuns la 361.134 de persoane.

Printre propunerile în discuție, se află și impunerea unei limite speciale de viteză în afara localităților. De exemplu, șoferii începători ar putea fi restricționați la o viteză maximă de 90 km/h pe autostrăzi. În plus, Comisia caută modalități de a limita condusul pe timp de noapte.

Școală de șoferi/ șoferi începători

Școala de șoferi. Sursa foto: EvZ

O nouă vârstă pentru eliberarea permiselor de conducere

Se ia în considerare instituirea unei vârste minime standard pentru acordarea permiselor de conducere. Asta pentru a facilita aplicarea normelor mai stricte pentru șoferii începători în întreaga Uniune Europeană.

Comisia Europeană planifică introducerea unui nou tip de permis de conducere, denumit clasa B+, care ar permite conducerea vehiculelor grele cu o masă de 1,8 tone sau mai mult.

Astfel, șoferii interesați să conducă SUV-uri sau mașini electrice, care adesea depășesc această masă, vor fi obligați să obțină un permis suplimentar. Cu toate acestea, această opțiune ar fi disponibilă doar pentru cei care au atins vârsta de 21 de ani.

Până în prezent, aceste propuneri sunt doar în stadiul de discuție. Proiectul trebuie să parcurgă procesul legislativ în parlament, iar ulterior, statele membre vor decide dacă vor implementa aceste schimbări în legislația lor națională.

Chiar dacă există critici semnificative din partea unor politicieni, majoritatea germanilor sunt în favoarea introducerii testelor de aptitudini pentru șoferii începători.