Greșelile pe care le fac șoferii la semafor. Mașina are de suferit

Greșelile pe care le fac șoferii la semafor. Mașina are de suferit Sursa foto: Pixabay

Alegerea mașinii potrivite reprezintă o adevărată provocare pentru mulți șoferi. Mulți dintre aceștia știu că modul în care vor conduce autoturismul va influența și cheltuielile personale. Astfel, cei care conduc o mașină cu transmisie automată trebuie să tină cont de o serie de reguli.

Conduci o mașină cu transmisie automată? Iată de ce ar trebui să ții cont

Mașinile cu transmisie automată sunt diferite de cele cu transmisie manuală, iar șoferii pot prezenta dificultăți dacă vor să schimbe autoturismul care are cutie automată cu unul clasic. În plus, legislația rutieră din România interzice șoferilor care au obținut permisul de conducere pe mașini automate să conducă vehicule cu transmisie manuală.

Conducătorii auto care sunt obișnuiți cu schimbarea manuală a vitezelor se pot adapta mai ușor trecerii. În schimb, cei care au învățat să conducă pe o mașină cu transmisie automată vor întâmpina probleme.

Ce trebuie să știe șoferii despre PRND

La o mașină cu transmisie automată, în general, treptele de viteză sunt numerotate de la 1 la 5, iar R reprezintă marșarierul (mersul cu spatele). Pe piață există vehicule care au 6 sau mai multe trepte de viteză. De altfel, camioanele de marfă pot avea 12 trepte de viteză.

Ne puteți urmări și pe Google News
Șofer la volan, muzică

Sursa foto: Dreamstime.com

Când mașina nu este cuplată în nicio treaptă de viteză, aceasta este „pe liber”, iar maneta se află în „punctul mort”. Aceste tipuri de vehicule au patru poziții în care se poate afla maneta: PRND.

  • P (Park): blochează roțile și acționează ca frâna de mână la mașinile cu transmisie manuală.
  • R (Reverse): marșarier, pentru deplasarea înapoi.
  • N (Neutral): lasă mașina pe liber, similar cu „punctul mort” la transmisia manuală.
  • D (Drive): cuplează și decuplează automat treptele de viteză în funcție de presiunea aplicată pedalei de accelerație.

În cazul autoturismelor cu transmisie manuală, este recomandat ca acestea să fie scoase din viteză, pe durata staționării la semafor. Regula nu este valabilă și în cazul mașinilor cu transmisie automată. Astfel, nu este recomandat ca acestea să fie puse în modul Park sau Neutral în timpul opririi la semafor.

Mecanicii susțin că repetarea unei astfel de comenzi poate duce la uzura cutiei de viteze.

„Cutiile automate decuplează singure atunci când este acționată frâna. Iar în momentul în care ții piciorul pe frână și mașina se oprește de tot, cutia de viteze e decuplată. Deci, nu are rost să pui mașina în P sau N. Cei care au obiceiul să treacă mereu din D în N sau P vor uza cutia”, a precizat mecanicul Robert Marin, conform ProMotor.