Greșeala banală care îți strică mașina. Foarte mulți șoferi o fac, dar nu-și dau seama

Greșeala banală care îți strică mașina. Foarte mulți șoferi o fac, dar nu-și dau seama Sursa foto: Ahiva EVZ

Aproape toți șoferii fac această greșeală. La prima vedere pare banală, însă are consecințe grave asupra mașinii. Un instructor de conducere defensivă vine cu sfaturi.

Titi Aur a explicat că majoritatea șoferilor care circulă pe străzile patriei fac aceeași greseală și care poate avea represcusiuni grave. Deși, la prima vedere acționarea ambreiajului nu reprezintă o amenințare atât de mare, sunt situații în care acționarea corectă a pedalei poate face diferența.

Sursa foto: facebook.com/titiaurcnr

Greșeala pe care o fac majoritatea șoferilor

"Foarte mulţi şoferi calcă ambreiajul şi atunci când nu trebuie. Din păcate, am găsit un şofer care conducea de 30 de ani şi când i-am spus, eu fiind în dreapta, că nu se face aşa, mi-a tăiat-o foarte scurt şi mi-a spus: "Lasă-mă, dom`le, în pace! Fac asta de 30 de ani... Îmi spui că nu e bine ce fac? Şi, atunci, i-am spus: "Da, îţi spun că nu e bine ce faci", a explicat Titi Aur la Antena 3.

Instructorii auto își învață cursanții încă de la primele ore de legislație rutieră că înainte de a opri autoturismul se impune acționarea pedalei de ambreaj, scoaterea din viteză după care piciorul trebuie ridicat de pe ambreiaj. Evident situația rămâne valabilă și după terminarea cursurilor. Dar, nu puțini sunt șoferii care ignoră aceste sfaturi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ambreiajul trebuie acționat doar când trecem într-o treaptă superioară sau când retrogradăm. Se impune acționarea simultană a frânei și a ambreiajului doar când autoturismul se apropie de limita opririi, în jurul vitezei de 10-20 de kilometri/h. În această situație, frânăm, călcăm ambreiajul și ulterior aducem mașina la punctul neutru

Obiceiul care alterează starea mecanică a autoturismelor

Ambreiajul nu trebuie apăsat în timp ce frânăm. Atunci când reducem viteza folosim două sisteme ale mașinii, frâna de motor respectiv frâna de picior. Apăsarea ambreiajului face ca frâna de motor să devină inutilă. Când ridicăm piciorului de pe accelarație, intră în funcțiune frâna de motor, care poate fi dublată la nevoie, de frâna de picior.

În cazul în care ținem piciorul pe ambreiaj nu mai beneficiem de frâna de motor. Totodată, riscăm să blocăm roțile dacă frâna este acționată necorespunzător. Implicit pierdem controlul autoturismului, mai ales când condițiile meteorologice diminuează aderența carosabilului.

Putem spune că avem un stil de condus corect și responsabil atunci când mașina este cuplată, motorul funcționează în tandem cu transmisia. Adică, atunci când ambreiajul nu este acționat. Acesta din urmă asigura legătura dintre propulsorul mașinii și transmisie, în funcție de comenzile noastre. Acționarea ambreiajului trebuie efectuată doar când schimbă viteza și nu la fiecare frânare.