Registrul comerţului va fi închis o săptămână

Registrul comerţului va fi închis o săptămână

Oamenii de afaceri care au de depus sau de ridicat acte de la registrul comerţului trebuie să se grăbească să-şi rezolve problemele până miercuri, 25 ianuarie. Asta deoarece, în perioada 26 ianuarie – 3 februarie, activitatea de lucru cu publicul şi cea de primire la ghişeu şi online va fi suspendată, pentru buna desfăşurare a procesului de trecere pe noul sistem informatic, au anunţat reprezentanţii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

Iar începând cu data de 6 februarie, activitatea de înregistrare în registrul comerţului se va desfăşura pe noul sistem informatic integrat realizat în cadrul proiectului Servicii online şi finanţat din fonduri europene. Vor fi suspendate cererile de înregistrare în registrul comerţului (înmatriculări, menţiuni, radieri, depuneri, menţionări acte). Însă, vor fi asigurate serviciile de verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic, activităţi care vor fi suspendate în perioada 30 ianuarie- 3 februarie.

Data de 26 ianuarie este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare amânate, depuse la oficiul registrului comerţului până la data de 25 ianuarie. Prin excepţie, aceasta este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare primite în perioada 20– 25 ianuarie, pentru care se pot stabili şi alte termene de soluţionare sau eliberare.

Cererile pot fi trimise prin poştă

În perioada 26 ianuarie-3 februarie, nu se soluţionează nicio cerere de înregistrare în registrul comerţului. Cererile se vor primi prin poştă, în registratura generală, urmând să fie înregistrate începând cu 6 februarie, pe noul sistem informatic, eşalonat, în ordinea primirii, dar nu mai târziu de data de 10 februarie.

Solicitanţii vor fi înştiinţaţi cu privire la modalitatea de achitare a taxelor şi tarifelor, de rezolvare a observaţiile formulate, dacă este cazul, şi asupra numerelor de înregistrare, a termenelor de soluţionare şi eliberare pe email, fax, prin poştă.

Şi serviciul RECOM online va fi suspendat, în perioada 3-7 februarie, urmând să funcţioneze numai partea de informaţii gratuite.

Ne puteți urmări și pe Google News