Regele Marocului cumpără compania NutKao: fondul său investește 450 de milioane în Piemont

Regele din Maroc, Mohammed VI / sursa foto: https://in.diplomatie.ma/

Familia regală a Marocului a ajuns la Govone, în provincia italiană Cuneo, pentru a cumpăra 100% din NutKao, o companie cunoscută publicului larg pentru că produce cremă de alune în numele mărcilor Esselunga, Conad, Carrefour, dar şi pentru produsele Pan di Stelle de la Barilla.

Regele Marocului cumpără NutKao

Conform acordurilor preliminare semnate, cumpărătorul este holdingul Al Mada, o companie de investiții deținută în mare parte de regele Mohammed al VI-lea și dinastia sa care în operațiunea italiană - prima realizată în Europa de către regalii marocani - investește 450 de milioane pe baza acordurilor preliminare semnate şi va achiziționa compania piemonteză prin intermediul Teralys, o ramură de investiții agroalimentare creată în urmă cu un an pentru a se concentra pe companiile internaționale și pentru a dezvolta lanțul de aprovizionare african.

Vânzătorul Nutkao, asistat de consilierii Houlihan Lokey și Vitale, este White Bridge Investment, care este condusă de un grup de antreprenori și profesioniști.

Regele din Maroc, investiții în industria alimentară

De ce a ales Casablanca Nutkao? Africa se numără printre cei mai mari producători de boabe de cacao, chiar cele pe care compania Cuneo le prelucrează pentru a-și produce delicioasele creme.

Prima investiție a Teralys a fost, de fapt, în Senegalese Patisen, un holding alimentar diversificat, care are unul dintre cele mai importante sectoare de afaceri în creme tartinabile pe bază de arahide, boabe de cacao și alune.

Fabrica NutKao / sursa foto: nutkao.com

NutKao, istorie de peste 40 de ani

Nutkao a fost fondată în 1982 de Giuseppe Braida, care, după o experiență îndelungată la Ferrero, a condus compania împreună cu copiii săi Davide, Barbara și Monica.

Sediul Nutkao este aproape de localitatea Alba din Italia, unde s-a nascut Nutella, însă nu va fi concurenta acesteia deoarece produce crema în borcane doar pentru terţi.

Compania realizează aproximativ două treimi din cifra de afaceri în străinătate - cu o prezență importantă în producție în Statele Unite - și generează o marjă operațională de aproximativ 40 de milioane, care ar trebui să urce la 45 în anul curent.

(Articol de Daniela Polizzi, Il Corriere della Sera; Traducerea: Cătălina Păunel, RADOR RADIO ROMÂNIA)