Redactorul șef al DW, Alexander Kudascheff este de părere că Burka este un simbol al islamului fundamentalist, iar aceasta ar trebui interzisă în Germania. Sunt mai multe motive pentru care Kudascheff a ajuns la această concluzie, toate fiind scrise de acesta pe dw.com.
“Da, interzicerea vălului islamic integral este doar o decizie cu caracter simbolic”, își începe scrierea redactorul șef al DW. Acesta afirmă că această nterzicere ar f o închidere din partea unui stat de drept, dar nu va aduce prejudicii într-un stat ca Germania. Dimpotrivă, ar arăta că statul de drept liberal se opune dușmanilor liberalismului.
“Da, această interdicție nu împiedică niciun atac terorist. Da, interzicerea vălului integral este un semn de închidere într-un stat de drept. Chiar și dezbaterea în sine ne dă o astfel de impresie. Da, nu sunt mulți cei care poartă burka în Germania, deci care-i treaba cu această decizie? Și da, este un veșmânt care-i deranjează pe mulți, dar nu tot ceea ce deranjează trebuie interzis. Din acest punct de vedere, ministrul federal de Interne Thomas de Maiziere are dreptate.
Și totuși, decizia de a interzice portul vălului islamic integral este una justă, folositoare în plan politic. Ea arată că o societate deschisă nu este obligată să accepte orice. Arată că statul de drept liberal se opune ferm dușmanilor liberalismului. Arată că acest simbol al vălului integral este bine înțeles. Veșmântul acesta nu este un semn de religie sau religiozitate trăite, în acest caz l-ar purta toate femeile din Maroc până în Pakistan. Dar nu o fac, deși marocanii sunt la fel de religioși ca libienii, egiptenii, iranienii sau pakistanezii”, a scris Alexander Kudascheff.
Acesta spune și că burka nu este un simbol al islamului fundamentalist, el regăsindu-se dus la extrem numai în ISIS, la talibani, în Arabia Saudită sau în alte locuri.
“Nu, burka este un simbol al islamului fundamentalist, în dimensiunea lui wahabită. Burka este un simbol al islamului fundamentalist – pentru ISIS, pentru talibani, în Arabia Saudită și în alte locuri. Burka nu este un semn al devoțiunii populare sau al religiei de zi cu zi.”
Alexander Kudascheff aduce în discuție și toleranța Germaniei și a UE în legătură cu lucrurile care pot fi acceptate în societate, de la libertatea religioasă până la privarea drepturilor femeilor în religia islamistă. Astfel, toate aceste reguli ar trebui eliminate, precum și “mutilarea fetelor tinere, practicată în anumite țări islamice”, “dreptul bărbatului de a abuza de femeie” și “lipsa dreptului la propria libertate pentru femei.” Alexander Kudascheff - redactorul șef al DW
"Nu, burka este un simbol al islamului fundamentalist, în dimensiunea lui wahabită. Burka este un simbol al islamului fundamentalist – pentru ISIS, pentru talibani, în Arabia Saudită și în alte locuri. Burka nu este un semn al devoțiunii populare sau al religiei de zi cu zi.
„Până unde merge toleranța?
S-ar putea replica că, într-o țară indiferentă religios precum Republica Federală, este valabilă libertatea religioasă – indiferent de orientările și tendințele fiecărei religii în parte. Dar care sunt limitele toleranței? Include ea și mutilarea fetelor tinere, practicată în anumite țări islamice? Dreptul bărbatului de a abuza de femeie? Lipsa dreptului la propria libertate pentru femei? Tolerăm toate astea, doar pentru că vrem să acceptăm toate religiile?
Burka este un veșmânt restrictiv pentru o femeie. Vălul islamic integral astfel conceput. Îi răpește femeii posibilitatea de a-și decide singură locul în societate. Se opune demnității umane și egalității între sexe. De aceea societatea noastră trebuie să se întrebe cât de departe pot merge formele radicale ale islamului pe care le acceptăm? Cât de departe ajunge toleranța liberală? Disputa în jurul interzicerii vălului integral este una eminamente politică. Este vorba de întrebarea: ce facem cu dușmanii societății deschise?
Pentru o societate liberală este necesar și util să tragă o linie clară de demarcare. Iar această delimitare sună astfel: burka este interzisă în Germania. Laolaltă cu poligamia, căsătoriile între minori, mutilarea femeilor - în numele religiei. Asta înseamnă să spui un NU politic acestor excese. Restul este treaba juriștilor”