REACȚIE CNA: Reflectarea campaniei în audiovizual s-a încheiat vineri la ora 7.00

REACȚIE CNA: Reflectarea campaniei în audiovizual s-a încheiat vineri la ora 7.00

Consiliul Naţional al Audiovizualului a anunţat că a monitorizat posturile de radio şi televiziune pe tot parcursul campaniei electorale şi că rapoartele întocmite vor fi analizate în şedinţele programate săptămâna viitoare, “urmând a fi luate măsuri sancţionatorii care se impun”.

CNA atenţionează posturile de radio şi televiziune că perioada de reflectare a campaniei electorale în mediile audiovizuale s-a încheiat vineri, 09 decembrie, la ora 7.00, iar acestea trebuie să respecte prevederile legii în vigoare.

Pe întreaga durată de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, Consiliul Naţional al Audiovizualului a monitorizat posturile de radio şi de televiziune, inclusiv astăzi, 11.12.2016 - ziua votării.

În acest context, CNA atenționează posturile de radio și de televiziune că reflectarea campaniei electorale s-a încheiat în ziua de vineri, 09.12.2016, ora 7.00 și trebuie să aibă în vedere respectarea în continuare a prevederilor Deciziei CNA nr. 592 din 18 octombrie 2016 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale din anul 2016 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, potrivit cărora:

Ne puteți urmări și pe Google News

„Art. 13 - Începând cu 48 de ore înainte de începerea votării şi până la încheierea votării sunt interzise:

a) prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă;

b) difuzarea de spoturi de publicitate electorală;

c) invitarea sau prezentarea candidaţilor şi/sau a reprezentanţilor competitorilor electorali în emisiunile şi programele posturilor de radio şi de televiziune, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 74 alin. (4) din Legea nr. 208/2015;

d) comentarii privind desfăşurarea campaniei, precum şi cele privind candidaţii şi competitorii electorali.

Art. 14 - În ziua votării sunt interzise:

a) activităţile prevăzute la art. 13;

b) prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne, înainte de încheierea votării;

c) comentarii referitoare la competitorii electorali, înainte de încheierea votării;

d) îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali.”

Drept urmare, în şedinţele publice programate săptămâna viitoare, rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate cu privire la reflectarea în spațiul audiovizual a campaniei electorale vor fi analizate de membrii Consiliului Național al Audiovizualului, urmând a fi luate măsuri sancţionatorii care se impun.