Reacție ANAT la greva Romatsa. Alin Burcea acuză greviștii de subminare a economiei naționale

Reacție ANAT la greva Romatsa. Alin Burcea acuză greviștii de subminare a economiei naționale

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) își arată îngrijorarea asupra efectelor grevei generale a angajaților Romatsa, numai de pe aeroportul Henri Coandă fiind programate, mâine, peste 150 de zboruri care riscă să fie anulate. Greva controlorilor de trafic aerian provoacă, astfel, pierderi uriașe atât agențiilor de turism cât și călătoriilor care și-au programat zboruri pentru vacanța de Rusalii sau în alte scopuri.

Greva generală a Romatsa, de mâine, 30 mai, a creat deja probleme agențiilor de turism, încă de săptămâna trecută când a fost anunțată. Primul efect, clienții nu și-au mai rezervat călătorii pentru minivacanța de Rusalii. “Protestul controlorilor de trafic aerian provoacă pierderi agenţiilor de turism, care vor fi nevoite să găsească soluţii pentru reprogramarea sau compensarea călătoriilor şi vacanţelor turiştilor, clienţi de business şi leisure, programate pentru Rusalii”, anunță, astăzi, ANAT. 

Indignat, președintele ANAT, Alin Burcea, acuză Romatsa de subminarea economiei naționale. “Sindicatele de la Romatsa se joacă cu nervii noştri şi ai clienţilor noştri şi vor bloca o ţară întreagă cu un protest pe care îl considerăm nejustificat. Cu un salariu mediu de 2.500 de euro pe lună, aceşti răsfăţaţi pot declanşa şi peste şase luni o grevă generală, supăraţi fiind că nu li se oferă trei mese calde pe zi, masaj la birou şi cămăşi călcate. Cred că putem să-i acuzăm de subminarea economiei naţionale pe angajaţii care câştigă foarte mulţi bani şi se comportă aşa”, transmite, furios, Alin Burcea. 

ANAT solicită, de aceea, prim-ministrului Sorin Grindeanu ca “Romatsa să treacă în subordinea Ministerului Apărării Naţionale ori a Ministerului de Interne sau să modifice legislaţia, astfel încât salariaţii societăţilor de importanţă naţională să nu poată declanşa greve. Pe 30 mai sunt programate plecările în mai multe vacanţe individuale sau de grup, pe zboruri de linie ori charter, precum şi călătorii de business spre marile oraşe ale Europei, în total peste 150 de decolări numai de pe Aeroportul International Henri Coandă. Şi tot atâtea aterizări, la Bucureşti, ale cetăţenilor români sau străini.

Ne puteți urmări și pe Google News

“Credem că greva generală se putea evita, mai ales într-o perioadă aglomerată, cum este cea de dinainte de Rusalii. Nu contează că greva ar putea fi oprită după o oră sau două, mâine, răul este făcut. Întreruperea lucrului perturbă traficul pentru o zi întreagă”, completează Alin Burcea.

ANAT a trecut printr-o situaţie similară şi în august 2015, când controlorii de trafic au oprit lucrul pentru câteva ore, provocând astfel pierderi agenţiilor de turism de la care mii de turişti cumpăraseră vacanţe pe charter sau bilete de avion.