Transportatorii au ajuns la un acord cu ASF legat de stabilirea prețurilor pentru asigurările RCA cu reprezentanții ASF. În urma negocierilor, din seara trecută, cele două părți au convenit ca poliţele pentru autovehiculele de peste 16 tone să se încheie la prețul de referință, cu respectarea Legii 132/2017.
RCA urmează să fie reglementat conform tarifelor de referință, cu respectarea Legii 132/2017 pentru vehicule de peste 16 tone. Conducerea ASF şi reprezentanţii transportatorilor rutieri au ajuns la un acord. Cele două părți au convenit ca legislația pentru suspendarea poliţei pe perioada în care autovehiculul este oprit să fie modificată. Este de așteptat ca protestele să se stingă odată cu acest acord.
Problema RCA a fost rezolvată
Transporatorii și reprezentanții ASF au ajuns la un acord cu privire la tarifele practicate pentru polițele de asigurare auto obligatorie. La negocieri s-a convenit ca valoarea RCA pentru vehicule de marfă de peste 16 tone să se facă tarifele prevăzute în Legea 132.
Informația cu privire la acord a fost confirmată de președintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR)
„În urma discuţiilor purtate aseară, la care au participat din partea ASF domnul preşedinte Alexandru Petrescu şi domnul vicepreşedinte Sorin Mititelu, iar din partea transportatorilor COTAR, APTE, APULUM, UNTRR, FORT, s-a convenit ca valoarea poliţelor RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone să se facă la tariful de referinţă, conform Legii 132 bonus - malus, aşa încât cel care va avea categoria B2 - B8 va putea plăti o poliţă RCA mult sub tariful de referinţă”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.
Potrivit spuselor sale, discuţiile vor continua, însă, și în zilele următoare. Vor fi abordate și tarifele RCA pentru celelalte categorii de transport. Scopul urmărit de transporatori este de a opri creșterea prețurilor asigurărilor, la un „nivel enorm”, nejustificat.
Ce revendicări mai au transporatorii
O altă problemă care a fost abordată, în discuții, și pentru care se va căuta o rezolvare, este legată de suspendarea RCA pe perioada în care mijlocul de transport nu circulă. Pentru aceasta este nevoie de o întrevedere cu reprezentanții tuturor ministerulor implicate în emiterea normelor la Legea 132/2017.
„În acelaşi timp se vor întâlni de urgenţă ministerele implicate pentru emiterea normelor la Legea 132/2017 privind suspendarea poliţelor pe perioada cât autovehiculul este parcat din diferite motive. În opinia noastră şi conform tuturor comunicatelor noastre din anii precedenţi, acestea puteau fi rezolvate de fostul Consiliu ASF, de fostul vicepreşedinte al sectorului Asigurări, Cristian Roşu”, a mai spus șeful COTAR.
El s-a arătat nemulțumit că nimeni nu va răspunde pentru falimentul celor două societăți de asigurare, City Insurance și Euroins. ASF nu a intervenit în nici un fel ca să prevină asemenea situații. Iar cetățenii vor plăti prejudiciile create.
„Se pare că nimeni nu va răspunde material civil sau penal pentru falimentul/furtul celor două societăţi de asigurări, singurul plătitor va fi cetăţeanul român obligat să cumpere poliţa RCA prin Legea 132/2017, fără a avea o garanţie la despăgubire în cazul unui accident, singurul sprijin rămânând instanţele de judecată”, a adăugat Ştefănescu.
RCA problemă a transporatorilor
Transporatorii au avut mai multe revendicări pentru a opri protestele din aceste zile. Pe lângă reducerea prețurilor la asigurările obligatorii, ei au mai cerut egalizarea primelor între persoanele fizice și juridice care au aceeași activitate comercială sau cod CAEN. Ei mai vor ca primele de asigurare pentru polițele RCA emise prin BAAR să fie plătite în rate.
Negocierile au fost îngreunate de faptul că Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) se opune modificării formulei de calcul a tarifelor RCA.
În plus, la negocieri, transporatorii au mai reclamat scumpirea RCA peste tarifele plafonate. În medie au arătat, majorarea ar fi fost de 8% pe total piață, conform Jurnalul.ro