Război pentru banii de la Ford

Război pentru banii de la Ford

Primarul comunei Cârcea, situată la marginea Băniei, dă în judecată Primăria Craiova pentru a încasa taxele plătite de Ford.

Americanii de la Ford încă nu au dat drumul producţiei de automobile la Craiova, dar acest lucru nu împiedică autorităţile locale din Dolj să înceapă un adevărat război, cu o miză evaluată momentan la 500.000 de euro, respectiv taxele plătite de Ford.

Conducerea Primăriei Cârcea, situată în imediata apropiere a oraşului, a anunţat ieri că o să acţioneze în instanţă Primăria Craiova, imediat după vacanţa judecătorească, pentru a câştiga dreptul de a colecta taxele americanilor.

Şansele sunt de partea comunei

„Uzina Ford, aflată pe teritoriul administrativ al comunei Cârcea, trebuie să ne plătească nouă taxele şi impozitele locale potrivit Legii nr. 2 din 1968. Îi aşteptăm pe reprezentanţii Ford să-şi înscrie amplasamentul în registrul agricol al comunei. Le vom trimite o adresă prin care îi anunţăm că amplasamentul este cuprins în Planul Urbanistic General al comunei şi deci fabrica figurează pe harta noastră administrativă. În cazul în care apar probleme, vom acţiona în instanţă Primăria Craiova pentru a ni se confirma dreptul de a colecta taxele fabricii“, a declarat Valerică Pupăză, primarul comunei Cârcea.

Primăria Cârcea are toate şansele să câştige în instanţă taxele Ford. Şi asta pentru că Planul Urbanistic General actual, care include în întregime terenul pe care se află uzina Ford, întocmit conform Legii nr. 2/1968, a fost avizat de Oficiul Cadastru şi Publicitate Imobiliară Dolj, dar şi de Consiliul Judeţean Dolj.

Solomon, decis să lupte

Primarul Craiovei, Antonie Solomon, este hotărât să nu scape printre degete taxele Ford. „Vom pune la dispoziţia justiţiei decretul prin care Ceauşescu a făcut exproprieri acolo în zonă, aceasta fiind trecută în teritoriul nostru. Problema e una legislativă. Pe de-o parte, Legea nr. 2/1968, conform căreia zona ar aparţine comunei, şi PUG din 2000 al Craiovei, care stabileşte că e în intravilanul oraşului. Eu pot să vă spun că încă de la început fabrica de Automobile a plătit taxele la noi. Să nu credeţi că intrăm în colaps fără acei bani. Dar e vorba şi de sutele de milioane cheltuite de oraş pentru utilităţile platformei industriale de est. Eu cred că putem să intrăm în dialog şi să rezolvăm această problemă. Craiova trebuie să se extindă spre comună, nu comuna spre oraş“, a spus Antonie Solomon.

PRECEDENT Metro, prima luptă câştigată

Războiul pe taxele produse la intrarea în Craiova are un precedent în favoarea comunei Cârcea. În urma unui proces, bugetul micuţei localităţi a câştigat, începând cu 1 ianuarie 2008, câte 600.000 de lei, după ce ani de zile hipermarketul şi-a plătit contribuţiile la Primăria Craiova. Işalniţa, o altă comună situată la intrarea în oraş, a câştigat acum câţiva ani dreptul asupra taxelor de la Combinatul Chimic şi CET Işalniţa, care făceau parte din platforma industrială de vest a Craiovei.

Ne puteți urmări și pe Google News