Membrii CA al RATB-ului discută închirierea Uzinei de Reparaţii fără aprobarea Consiliului General

Membrii CA al RATB-ului discută închirierea Uzinei de Reparaţii fără aprobarea Consiliului General

Consiliul de Administraţie al RATB-ului discută, astăzi, predarea Uzinei de Reparaţii de pe strada Dr. Grozovici către Astra Vagoane, în condiţiile în care contractul dintre cele două instituţii este anchetat de o comisie a Muncipalităţii.

Consiliul de Administraţie (CA) al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) intenţionează să continue contractul semnat la sfârşitul lunii februarie cu firma Astra Vagoane, pentru a produce, sub licenţă, un tramvai numit Imperio.

Și asta în ciuda faptului că primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat, pe 2 martie, că a decis formarea unei comisii de anchetă pentru verificarea contractului şi a declarat că l-a atenţionat pe directorului Regiei, Adrian Criţ, că acest document trebuia aprobat de Consiliul General al Muncipiului Bucureşti (CGMB).

Astfel, în şedinţa Consiliului de Adminsitraţie al RATB-ului, care are loc mâine, pe ordinea de zi figurează un act care prevede predarea unui spaţiu al Regiei către firma Astra Vagoane.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Conform contractului, RATB se angajează să pună la dispoziţia firmei Astra Vagoane Călători un spaţiu adecvat din incinta UR pentru amenajarea unui flux tehnologic pentru producţia de vagoane de tramvai cu podea complet coborâtă, după o licenţă pe care Astra Vagoane Călători a cumpărat-o de la Simens", se precizează în actul pe care îl vor discuta membrii CA.

Dacă documentul va fi aprobat, firma privată va primi în administrare Uzina situată de strada Dr.Grozovici numărul 2-4, iar spaţiul va fi racordat, printr-o linie de tramvai, la reţeaua de transport în comun a tramvaielor din strada Lizeanu, prin strada Depoului. Consilieri generali: "Contractul nu respectă legea" Atât primarul general, cât şi mai mulţi membri ai CGMB susţin că actul parafat între societate şi Regie trebuie aprobat în Consiliu şi nu de către directorul Adrian Criţ.

"Precizăm că, încă din data de 21 februarie 2011, Primarul General i-a pus în vedere directorului general RATB, Adrian Criţ, că pentru a încheia un astfel de contract este necesară aprobarera Consiliului General al Municipiului Bucureşti", se precizează într-un comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti, emis pe 2 martie.

Iar, potrivit unor surse din cadrul Consiliului, contractul este ilegal.

"Conform legii, acest contract putea fi parafat abia după ce aleşii generali îşi dădeau acordul în ceea ce priveşte asocierea dintre RATB şi Astra Vagoane", au explicat surse din cadrul Consiliului. Ancheta, finalizată în cel mult şapte zile

Potrivit biroului de presă al Primăriei Capitalei, Comisia a adunat toate informaţiile necesare elaborării raportului (inclusiv explicaţii de la conducerea RATB).

"Comisia apreciază că într-un interval de maximum şapte zile va finaliza ancheta urmând a prezenta raportul final primarului general pentru aprobare. Imediat după aprobare, Primăria va face publice concluziile anchetei şi măsurile dispuse", au explicat ieri reprezentanţii Municipalităţii. RATB: prototip de tramvai care are podeau coborâtă în proporţie de 60% Regia explică, în actul care urmează să fie discutat de membrii Consiliului de Administraţie, că, deşi RATB a realizat, "cu forţe proprii" şi cu finanţare acordată de Ministerul Cercetării", prototipul şi "seria zero" a vagonului Bucur LF cu 60% podea coborâtă, proiectanţii nu pot să dezvolte un proiect de tramvai cu podea total coborâtă, iar Primăria Capitalei nu poate să finanţeze amenajarea fluxului tehnologic pentru asamblarea unor vagoane moderne.

"De la semnarea actului şi până în prezent, specialiştii RATB şi Astra au avut mai multe întâlniri în care s-a stabilit specificaţia tehnică a tramvaielor ce urmează a fi asimilate de UR", au precizat surse din cadrul Consiliului de Administraţie al RATB-ului.