RADET, poveşti cu securişti şi angajaţi plecaţi acasă cu sume uriaşe

RADET, poveşti cu securişti şi angajaţi plecaţi acasă cu sume uriaşe

În timp ce edilul-şef al Capitalei, Gabriela Firea, susţine că Regia Autonomă de Transport şi Distribuţie a Energiei Termice Bucureşti este vânată de securişti, la RADET oamenii încep să plece acasă. Nu oricum, printr-n pachet salarial aprobat chiar de cel care acum a devenit mâna dreaptă a primarului general al Capitalei. Angajaţii spun că îşi caută deja locuri de muncă, pentru că li s-a pus în vedere că se va "subţia" substanţial organigrama şi numărul angajaţiilor.

Mai mulţi angajaţi ai Regiei care asigură apă caldă şi căldura în milioane de apartamente din Capitală au povestit reporterilor EVZ că îşi caută de muncă. Alţii au ales să plece cu lotul celor car au beneficiat de pachetul salarial oferit de Regie. Cert este că soarta instituţiei care asigură apa caldă şi căldura în Capitală este incertă, investiţii pentru reabilitarea sistemului nu au început iar bani pentru modernizarea acestuia încă nu au fost alocaţi. Motivul: " început aplicarea reţetei de pregătire pentru privatizarea instituţiei", se tem angajaţii.

Pe de altă parte, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, duminică seară, că există interese din partea unor companii străine să cumpere 'pe doi lei' RADET, menţionând, în context, că în aceste jocuri ar fi implicaţi şi foşti angajaţi ai serviciilor secrete.

Plecări pe şest şi fulger de la Regie

Ne puteți urmări și pe Google News

Recent, Sorin Chirita, administratorul special al RADET, cel care a organizat plecări masive de la RADET cu pachet finaciar uriaş e devenit acum mâna dreaptă a primarului, fiind numit city manager al oraşului. Asta, după ce a semnat şi avizat plecări masive din RADET ale angajaţiilor.

Cum a explicat Chiriţă plecările oficial, pentru EVZ:

1. De ce s-a luat decizia adoptarii unui program de plecari voluntare la Radet?

Acordul semnat între angajator şi sindicat, în data de 25.04.2017, a fost încheiat şi în baza prevederilor articolului 153 din Legea Dialogului social numărul 62/2011 republicată, cu modificările ulterioare. La semnarea documentului s-au avut în vedere actualele condiții impuse de procedura insolvenței și premisele economice pentru anul 2017, care necesită adoptarea de măsuri prompte pentru eficientizarea activității regiei.  

Potrivit prevederilor art.153 din lege, organizaţia sindicală poate încheia cu un angajator orice alte tipuri de acorduri, convenţii sau înţelegeri care reprezintă legea părţilor şi ale căror prevederi sunt aplicabile numai membrilor organizaţiilor semnatare.

De asemenea, s-a ţinut cont şi de condiţiile grele de muncă ale unora dintre angajaţii regiei, precum şi vârsta medie înaintată a salariaţilor.

2. Nu va afecta functionarea Regiei aceste plecari voluntare?

Toate cererile salariaților depuse pentru încetarea contractului individual de muncă prin acordul părților (cu acordarea unui pachet financiar) vor fi analizate de către o comisie alcătuită din cinci membri, reprezentanți desemnați de angajator, alături de care va participa în calitate de „observator” şi reprezentant al SLI RADET. Deşi dreptul de opţiune aparţine exclusiv salariatului, angajatorul şi-a rezervat dreptul de a respinge cererile salariaților care sunt absolut necesari pentru asigurarea continuității serviciului public de alimentare cu energie termică.

3. Sunt bani pentru acoperirea plecarilor voluntare, adica pentru acordarea salariilor compensatorii?

Salariații ale căror cereri de încetare a contractului individual de muncă au fost aprobate de RADET Bucuresti, nu primesc salarii compensatorii, ci un pachet financiar care poate varia între 4 (patru) şi 19 (nouăsprezece) câştiguri medii lunare, în funcţie de vechimea în muncă pe care fiecare angajat o are. La semnarea Acordului între angajator si sindicat, în data de 25.04.2017, s-a avut în vedere asigurarea de către regie a sumei privind plata pachetului financiar. Dreptul de opţiune aparţine exclusiv salariatului.  

4. De ce s-a luat decizia ca sa nu se mai asigure serviciu in punctele termice pe timp de noapte?

Decizia trecerii unui numar de 343 de operatori de puncte termice încadrati în programul de lucru de 12/24 ore, la un program de două schimburi (6:00-14:00 si 14:00-22:00) de luni până duminică, pentru o perioadă de 4 luni (10.05.2017-10.09.2017) a fost luată deoarece la sfârşitul sezonului de încălzire 2016 – 2017, punctele termice au fost trecute la funcţionarea în regim de vară, ceea ce presupune oprirea unor instalaţii şi asigurarea funcţionării numai pentru furnizarea apei calde de consum.

În această perioadă, un număr de 40 operatori de puncte termice vor rămâne la programul de 12/24 ore, pentru asigurarea personalului în vederea efectuării unor manevre operaţionale necesare funcţionării reţelei primare de termoficare.

5. Cati angajati s-au inscris pe lista plecarilor voluntare si care sunt criteriile dupa care se vor tria cei care vor pleca?

Numărul salariaţilor care au solicitat încetarea contractelor individuale de muncă cu acordul părţilor (cu acordarea unui pachet financiar) este de 383. În prezent, se derulează procesul de analiză şi propunere spre aprobare a cererilor salariaţilor a căror activitate odată încetată nu ar perturba continuitatea serviciului public de alimentare cu energie termică.

Astfel, vor putea fi respinse cererile angajaţilor a caror activitate este necesară în asigurarea continuităţii serviciului public de alimentare cu energie termică.