Oficialii ruși au declarat că vor căuta piese de schimb pentru aeronave în Turcia sau India, după ce China a refuzat să mai facă livrări. Decizia vine după ce Boeing şi Airbus au anunțat că sistează livrările către Rusia. Guvernul rus a pregătit o lege care să le ordone companiilor să plătească în ruble avioanele închiriate.
China, care părea un aliat de nădejde al Rusiei, începe să se delimiteze de administrația de la Kremlin și a luat prima decizie nefavorabilă Moscovei. China a refuzat să furnizeze companiilor aeriene rusești piese de aeronave, a declarat joi, 10 martie, un oficial al autorităţii aeriene, citat de agenţiile de presă ruse.
Decizia Chinei vine după ce după ce Boeing şi Airbus au oprit furnizarea de componente către Rusia. Boeing a declarat că a „suspendat operațiuni majore” în Rusia, unde are și centre de cercetare și inginerie. Airbus a declarat că oprește furnizarea de piese și servicii către companiile aeriene ruse, dar analizează și dacă centrul său de inginerie din Moscova ar putea continua să ofere servicii clienților locali.
Companiile lovite în plin de sancțiuni
Rusia avea 6% din capacitatea companiilor aeriene în 2021, potrivit consultanților IBA. Firmele au un total de 332 de avioane Boeing și 304 Airbus. Aeroflot și alți transportatori ruși s-au confruntat cu represiunea occidentală, deoarece efectele sancțiunilor asupra invaziei Ucrainei de către Rusia se răsfrâng și în acest sector al economiei globale.
Ministerul de Externe al Rusiei a avertizat săptămâna aceasta că siguranța zborurilor de pasageri rusești este amenințată, în condițiile în care Moscova nu mai poate face rost de piese de schimb pentru aeronave.
Rusia caută piese în Turcia și India
Valery Kudinov, un oficial din Rosaviatsia, companie responsabilă cu menținerea avioanelor în stare optimă pentru navigare, a anunțat că Rusia va căuta oportunități de a-și procura piese de schimb din țări precum Turcia și India, după o încercarea eșuată de a le obține din China, trasmite Reuters.
Potrivit sursei citate, oficialul a mai spus că, în acest moment, companiile rusești își înregistrează avioanele în Rusia după sancțiunile SUA și ale Uniunii Europene asupra aviației și că se așteaptă ca unele să fie returnate companiilor de leasing. Până acum, marea majoritate a avioanelor erau înregistrate în străinătate,
Mai mult, un proiect de lege publicat joi a arătat că guvernul rus intenționează să ordone companiilor aeriene naționale să plătească aeronavele închiriate în ruble și le-ar putea împiedica să returneze avioanele companiilor străine dacă contractele de leasing sunt anulate, mai scrie sursa citată.