Putere la Detroit

Putere la Detroit

Primul salon major al anului, găzduit de „Motor City“, a rămas ultima redută a cailor-putere oferiţi cu maximă generozitate de producătorii din lumea întreagă.

Salonul Auto de la Detroit, care îşi va deschide porţile sâmbătă, oferă, în buna tradiţie americană, o avalanşă de modele dintre cele mai puternice, în premieră mondială. Constructori din toate colţurile lumii, care altfel sunt angrenaţ i într-o competiţie acerbă pentru oferirea unor soluţii cât mai puţin poluante, se calcă în picioare pentru a-şi prezenta cele mai perfomante modele în Statele Unite. TTS, mic şi iute

Audi lansează cea mai performantă versiune a seriei TT (coupé şi cabrio). Vârful de gamă TTS este dotat cu un motor pe benzină surpaalimentat de 2.0 litri, care dezvoltă 272 de cai-putere. În funcţie de transmisia aleasă, manuală sau automată, maşina ajunge la 100 km/h, cu start de pe loc, în 5,4 sau 5,2 secunde. Toate versiunile sunt dotate cu tracţiune integrală quattro. TTS anticipează apariţia unui TTRS cu adevărat dramatic - motor în cinci cilindri supraalimentat, care va dezvolta aproximativ 350 de cai-putere. Cadillac de 560 CP

Marca de lux Cadillac nu face nicio concesie ecologiştilor prin lansarea modelului CTS-V, un sedan musculos cu motor uriaş, performanţe ridicate, dar şi emisii poluante pe măsură. Sub capota maşinii se găseşte un V8 de 6.2 litri supraalimentat, care dezvoltă 560 de cai-putere. Toate această herghelie este distribuită exclusiv roţilor posterioare, prin intermediul unei cutii de viteze manuale sau automate cu şase rapoarte.   X6, un X5 mai şic

BMW prezintă modelul X6, un 4x4 masiv cu alură de coupé. Dimensiunile exterioare sunt apropiate de cele ale lui X5, singurele diferenţe majore fiind înălţimea - redusă cu 8,5 centimetri - şi plafonul plonjat spre spate. X6 va fi echipat cu primul motor V8 pe benzină twinturbo, care va produce 407 cai-putere şi care îl va propulsa de la zero la 100 km/h în numai 5,4 secunde. Mercedes - SUV compact Noua generaţie a modelului Subaru Forester renunţă la imaginea de break supraînălţat şi se apropie decisiv de ceea ce înseamnă un SUV compact clasic. Sistemul de tracţiune integrală AWD distribuie cuplul în mod egal între cele două punţi, de la un motor boxer supraalimentat în patru cilindri pe benzină de 2.5 litri şi 230 de cai-putere.

În curând va fi disponibil şi primul diesel Subaru, tot un boxer supraalimentat în patru cilidri, de 2.0 litri şi 160 de cai-putere. Mercedes etalează conceptul GLK, un SUV compact premium care va concura BMW X3. Modelul de serie, doar puţin diferit, urmează a fi lansat în toamnă. GLK are tracţiune integrală.

O noutate importantă e reprezentată de motorul turbodiesel de 2.2 litri, cu patru cilindri, care dezvoltă 168 de caiputere şi care, graţie tehnologiei Bluetec, garantează un nivel scăzut al emisiilor de CO2. Corvette se împăunează cu ZR1, versiunea cea mai puternică a „Ferrariului american“.

Sub capotă se găseşte un V8 impresionant de 6.2 litri, supraalimentat cu un compresor, graţie căruia dezvoltă 628 de caiputere. Cuplul maxim este la fel de nebunesc: 820 Nm. ZR1 poate ajunge la 320 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h durează aproximativ trei secunde.   Genesis, maşina

Chiar şi Hyundai îşi arată muşchii la Detroit. Constructorul sud-coreean prezintă în premieră mondială limuzina Genesis. Cea mai importantă noutate se găseşte sub capotă: primul motor V8 produs de Hyundai. Agregatul de 4.6 litri, care funcţionează pe benzină, dezvoltă 370 de cai-putere - toţi canalizaţi către puntea spate. Producătorul asiatic ţinteşte foarte sus, şi nu ascunde acest lucru, asigurând că Genesis se află în aceeaşi ligă cu BMW Seria 5, Mercedes Clasa E şi Lexus GS. Furai, un „avion de vânătoare“ de la Mazda Poate cel mai şocant exponat de la Detroit este prototipul Mazda Furai, care marchează 40 de ani de la prima prezentare a motorului rotativ. Dincolo de caroseria senzaţională, care aminteşte de un avion de vânătoare, Furai impresionează prin propulsorul Renesis cu trei rotoare amplasat central, care dezvoltă 450 de cai-putere.

Un alt prototip, de data aceasta mai prietenos cu mediul, poate fi admirat la standul SAAB. 9-4X este un crossover pe care firma suedeză plănuieşte să-l producă în serie din 2009. Chiar dacă motorul de 2.0 litri cu turbo produce 300 de caiputere, graţie tehnologiei BioPower (combustibil E85), emisiile de CO2 sunt comparabile cu cele ale unui propulsor mult mai slab.

Ne puteți urmări și pe Google News