Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), instituție ce a demonstrat cu vârf și îndesat că servește interesele actualilor guvernanți și a televiziunilor care îi susțin, este foarte preocupat ca imaginea sa să nu fie totuși afectată de această situație. Atât de preocupată încât minte, prin adrese oficiale, plătitorii de taxe.

Deși este extrem de blândă cu Antena 3, CNA trimite celor care reclamă televiziunea familiei Voiculescu adrese prin care îi informează că, de fapt, Consiliul o sancționează drastic atunci când încalcă regulile deontologiei profesionale.

Campanie anti-Băsescu

Așa a fost mințit și C.B (la solicitarea acestuia am decis să păstrăm anonimatuln. red.). În data de 11 februarie 2014, el a trimis o sesizare la CNA, în care reclama Antena 3 pentru difuzarea unui spot din deja celebra campanie „Mandatele lui Băsescu, 10 ani de sclavie”. În cadrul acestei campanii, șeful statului a fost „gratulat” cu sintagmele „dictatorul, pe ultima sută de metri”, „comportament nazist”, „spălare de bani” sau „tatăl corupţilor din România”. C.B a considerat că aceste afirmații sunt defăimătoare.

Sesizarea a fost înregistrată la secretariatul CNA cu nr. 1860. Pe 27 februarie 2014, Consiliul a luat în discuție campania Antenei 3, dar nu a considerat necesară sancționarea postului familiei Voiculescu. Deși Narcisa Iorga a cerut acest lucru, majoritatea pro-guvernamentală din CNA s-a împotrivit. Cu toate acestea, C.B. a fost informat de CNA (vezi facsimil) că Antena 3 a primit o amendă record de … 70.000 de lei. Fals, deoarece amenda a picat la vot.

S-a asociat cu sclavul

Revoltător este că, în ședința din 27 februarie 2014, Laura Georgescu, nu numai că nu a fost de acord cu sancționarea Antenei 3, dar și-a arătat public simpatia pentru campania Antenei 3, care lovea în șeful statului.

„Personal, cred că sunt corect făcute aceste reportaje și felicit un post comercial care realizează o astfel de anchetă jurnalistică. Public, îl felicit pe realizatorul, producătorul care face aceste anchete”(…) Ca atare, mă asociez public cu sclavul. Personal, am toată considerația pentru serial și m-aș bucura ca el să continue”, a spus Georgescu.

Ea a motivat că, la întoarcerea din concediul maternal, salariul i-a fost tăiat cu 25%. Narcisa Iorga, membru CNA, a apreciat că „pre ședintele CNA se declară în mod public și oficial «sclav al Antenei 3»”. Ea a catalogat campania Antenei 3 drept ”linşaj mediatic la adresa preşedintelui României”.

Narcisa Iorga a fost cea care a propus amendarea Antenei 3 cu 70.000 de lei. Propunerea a întrunit doar două voturi Nu a obţinut decât două voturi (Narcisa Iorga, Florin Gabrea).

Minciuna CNA, opera unui grăjdan de la Tehnoredactare?

Contactată de „Evenimentul zilei”, șefa CNA, Laura Georgescu, ne-a declarat că trimiterea unor astfel de adrese către reclamanți intră în atribuțiile subalternilor săi. ”Trebuie să înțelegeți că aceste documente nu trec pe la mine. Noi avem un aparat tehnic format din șefii Biroului de Comunicare și Relații cu Public, Cancelariei Consiliului CNA, Monitorizării. Ei își iau, din ședințele CNA, informațiile de care au nevoie și le dau mai departe. Este exclus să fi fost aplicată o astfel de amendă Antenei 3. Îmi aduc foarte bine aminte ședința din 27 februarie 2014. Nu trebuia să se întâmple această eroare. Ei trebuie să-și asume pentru că sunt șefi”, ne-a precizat Laura Georgescu. La rândul său, Mariana Tică, șefa Biroului de Comunicare și Relații cu Publicul, susține că ”probabil” este vorba de o eroare de tehnoredactare. ”Paragraful cu pricina este formula standard prin care informăm că nu s-a întrunit numărul de voturi necesar adoptării sancțiunii. Asta ar fi trebuit să scrie în loc de «propunerea a întrunit» numărul de voturi”, a precizat, pentru „Evenimentul zilei”, Mariana Tică.

Te-ar putea interesa și: