Fermierii cu tractoare și camionagii cu TIR-urile blochează Vama Siret și circulația spre Ucraina, iar haosul este total.
Protestul fermierilor și al camionagiilor, la câțiva km de frontul ucrainean
Protestul fermierilor și camionagiilor ia amploare în România, chiar și în apropiere de frontul ucrainean. România este considerată principala rută de export a cerealelor ucrainene, refuzate de Polonia și Ungaria. Producătorii agricoli din România sunt nemulțumiți că cerealele ucrainene vărsate, la prețuri mai mici, distruge competiția. Acum, fermierii sunt disperați că nu mai au bani cu ce să acopere costurile de producție, nici creditele pe care le au, practic sunt în pragul falimentului.
100 de fermieri și camionagii s-au dus în apropierea Vămii Siret pentru a protesta. Au adus cu ei 50 de tractoare, șase TIR-uri și 15 autoturisme, potrivit Jandarmeriei Suceava.
Protestul fermierilor blochează traficul către Ucraina
Purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Suceava a mai precizat că miercuri dimineaţa a început activitatea de procesare a TIR-urilor către Ucraina.
România,principala rută de export a cerealelor din Ucraina. Polonia și Ungaria au refuzat
După blocarea de către ruşi a coridorului de export a cerealelor ucraineşti pe Marea Neagră, România rămâne principala rută alternativă pentru ca economia Ucrainei să supraviețuiască războiului. Un înalt oficial al Departamentului de Stat al SUA susţine că România este pentru Ucraina cea mai importantă rută alternativă de export pentru cereale. Dar și pentru alte produse.
Ucraina a început să folosească portul Constanța de la Marea Neagră, după ce invazia totală a Rusiei, lansată în februarie 2022, i-a blocat exporturile prin propriile porturi de pe malul Mării Negre, relateaza US News & Report. În 2023, prin Constanța au fost exportate 14 milioane de tone cubice de cereale ucraineşti. Cifra reprezintă 40% din totalul exporturilor de cereale prin portul Constanţa. Cu mult peste cele 8,6 milioane tone din 2022. După atacurile Rusiei asupra porturilor ucraineşti de pe Dunăre, volumul tranzitului de cereale prin portul Constanţa s-a diminuat.