Protest în portul Constanța. Se cere destituirea managerilor. Ministerul Transporturilor tace

Protest în portul Constanța. Se cere destituirea managerilor. Ministerul Transporturilor tace

Peste 300 de agenți economici și sindicaliști din portul Constanța au protestat, din nou, cerând în numele întregii comunități portuare demisia echipei manageriale a Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime. În aproape trei ani, actuala conducere a adus cel mai mare port din Marea Neagră la sapă de lemn, reclamă protestarii.

Portuarii reclamă “politica dezastruoasă” a echipei manageriale a portului Constanța care prin Masterul Planul întocmite pentru viitorii 20 de ani ar vrea să-l transforme într-o zonă de agrement cu baruri, restaurante cluburi și clădiri rezidențiale. Niciunul din cei șase miniștri care s-au perindat în ultimii trei ani pe la Transporturi nu a reușit să înlăture echipa managerială, “impusă pe criterii pur politice, cu oameni care nu au nicio legătură cu activitatea portuară”. Deși Curtea Constituțională a decretat că este ilegal, primăria Constanța are și acum reprezentanți în Consiliul de Administrație al portului.

Danele și depozitele din portul Constanța sunt aproape goale însă conducerea raportează la Ministerul Transporturilor, conform protestarilor, un trafic ”uriaș” de mărfuri. “Unde este creșterea economică trâmbițată de conducere?  Informațiile sunt false. Traficul a scăzut dramatic. De vină e  criza economică dar  mai ales cele peste 30 de taxe împovărătoare impuse de echipa managerială, mult mai scumpe decât în porturile din Marea Neagră și din Europa”, spune reprezentantul Operatorilor Portuari, Ștefan Muntoiu.

Vicepreședintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Petrică Gheorghe este îngrijorat de impactul social al Master Planului portului Constanța, întocmit de actuala conducere fără consultarea comunității portuare. “Proiectul pe care ei îl vor pune în aplicare înseamnă de fapt desființarea unor operatori portuari, sau relocarea acestor, fapt ce va duce la pierderea a mii de locuri de muncă”, a spus liderul sindical. “Nu-mi luați locul de muncă pentru afaceri imobliare”, e scris pe pancarte.

Președintele FNSP, Mircea Burlacu, susține că Master Planul portului Constanța, pe care s-au cheltuit 2 milioane de euro, “a fost întocmit, de fapt, de primăria lui Radu Mazăre”. Conducerea portului Constanța i-a ignorant pe protestatari, așa cum face de trei ani. Ultimul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, cu care reprezentanții comunității portuare au discutat recent, tace. “Deși a fost pus la curent  că anul trecut, în urma verificărilor Corpului de Control, la Administrația portului  s-au descoperit nereguli penale, fiind sesizat DNA-ul”, spune, nedumerit, reprezentantul agenților economici din port, Ștefan Muntoiu.