Astăzi, Ecommerce Europe, EuroCommerce și Independent Retail Europe au prezentat rezultatele unui studiu privind „Echitatea digitală în comerțul cu amănuntul online”. Acest studiu realizat de Prof. Dr. Jürgen Kühling și Cornelius Sauerborn concluzionează că actualul cadru juridic este în mare parte adecvat pentru a asigura corectitudine digitală și nu este nevoie de o revizuire majoră a normelor existente pentru a răspunde preocupărilor în contextul „tiparelor întunecate”. În schimb, raportul propune un set de recomandări axate pe pe o aplicare mai strictă a normelor actuale și pe ajustări progresive.
Studiul a evaluat cazuri de așa-numite „tipare întunecate”, semnalate inițial de Comisia Europeană Comisia Europeană și organizațiile de consumatori și a evaluat care sunt cazurile cele mai frecvente în comerțul cu amănuntul online și modul în care legislația UE actuală ar putea aborda aceste cazuri în mod eficient.
Restricții inutile pentru comercianții cu amănuntul
În ultimii ani, modelele obscure și corectitudinea digitală au atras atenția factorilor de decizie politică, încercând să modifice legislația orizontală a UE în materie de protecție a consumatorilor, care se aplică tuturor comercianților, inclusiv 3,5 milioane de comercianți cu amănuntul europeni, în timp ce cele mai problematice exemple prezentate implică de obicei alte sectoare decât comerțul cu amănuntul.
Acest lucru ar putea duce la introducerea unor restricții inutile pentru comercianții cu amănuntul, limitând inovarea și concurența în sector, precum și reducând alegerea produselor și accesibilitatea acestora pentru consumatorii din UE.
Cele trei asociații au subliniat la evenimentul de lansare că UE are deja cel mai înalt nivel de protecție a consumatorilor. Legislația UE, cum ar fi GDPR, Directiva privind confidențialitatea în mediul electronic, Legea IA, DMA și DSA asigură protecția consumatorilor online.
O aplicare mai eficientă
În plus, rețeaua de siguranță acționează ca o garanție globală. Interacțiunea dintre aceste legi abordează în mod eficient modelele obscure. În loc de noi reglementări, cele trei asociații solicită o aplicare mai eficientă pentru a se asigura că consumatorii sunt bine protejați.
O ultimă concluzie a studiului se concentrează pe sugestia părților interesate de a inversa sarcina probei probei de la consumator la comerciant în ceea ce privește acuratețea unei reclamații. Studiul a constatat că acest lucru ar submina drepturile fundamentale ale comercianților în acest context specific.