Propunerea C.N.A. pentru posturile TV și radio în privința ALEGERILOR LOCALE - Televotul sau anchetele din stradă NU TREBUIE SĂ FIE prezentate ca fiind REPREZENTATIVE pentru OPINIA PUBLICĂ

Propunerea C.N.A. pentru posturile TV și radio în privința ALEGERILOR LOCALE - Televotul sau anchetele din stradă NU TREBUIE SĂ FIE prezentate ca fiind  REPREZENTATIVE pentru OPINIA PUBLICĂ

Românii sunt chemați la vot în data de 5 iunie, iar reflectarea campaniei electorale în audiovizual trebuie să respecte, pe lângă prevederile legale din actele normative, și decizia Consiliului Național al Audiovizualului privind regulile de desfășurare a campaniei pe T.V. și radio.

Proiectul C.N.A. este supus dezbaterii publice, pe site-ul instituției, până la data de 8 aprilie. Iată principalele reguli extrase din proiect :

  1. Candidații se pot face cunoscuți și își pot promova ideile aproximativ o lună (între 6 mai – 3 iunie).Toți competitori electorali(independenți sau din partied), au acces gratuit la posturile de radio şi de televiziune.
  2. Toți radiodifuzorii (publici și privați) sunt obligați să fie echilibrați, echidistanți și corecți. Posturile radio și TV pot avea doar 3 formate de emisiuni pentru relatarea perioadei electorale: emisiuni de tip informativ, emisiuni electorale și dezbateri politice.
  3.  Emisiunile electorale şi cele de dezbatere electorală trebuie să titreze tipul emisiunii pe ecran, "afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării în cazul posturilor de televiziune”.
  4. Spoturile publicitare electorale pot fi difuzate numai în cadrul emisiunilor electorale și dezbaterilor politice.
  5. În cadrul emisiunilor electorale şi de dezbateri electorale este interzisă combinarea de culori, semne grafice sau sunete care să evoce simbolurile naţionale ale României ori ale altui stat.

 

DIAGNOSTIC: Sănătos pentru orice societate democratică, cu o singură precizare: ARTICOLUL 11 -  “televotul sau anchetele făcute pe stradă, în rândul electoratului, nu trebuie să fie prezentate ca fiind reprezentative pentru opinia publică” – de ce să realizezi un material care să nu fie reprezentativ pentru opinia publică și mai cu seamă, de ce să-l difuzezi?

 

Sunt Gabriel Fereșteanu, iar în Clinica lui Fereșteanu, sunt atent la tot ce se scrie, vede sau aude în media românească. Ne citim în fiecare joi, în Evenimentul Zilei.