Propunerea C.N.A. pentru posturile TV și radio în privința ALEGERILOR LOCALE - Televotul sau anchetele din stradă NU TREBUIE SĂ FIE prezentate ca fiind REPREZENTATIVE pentru OPINIA PUBLICĂ
- Gabriel Fere șteanu
- 16 martie 2016, 07:10
Românii sunt chemați la vot în data de 5 iunie, iar reflectarea campaniei electorale în audiovizual trebuie să respecte, pe lângă prevederile legale din actele normative, și decizia Consiliului Național al Audiovizualului privind regulile de desfășurare a campaniei pe T.V. și radio.
Proiectul C.N.A. este supus dezbaterii publice, pe site-ul instituției, până la data de 8 aprilie. Iată principalele reguli extrase din proiect :
- Candidații se pot face cunoscuți și își pot promova ideile aproximativ o lună (între 6 mai – 3 iunie).Toți competitori electorali(independenți sau din partied), au acces gratuit la posturile de radio şi de televiziune.
- Toți radiodifuzorii (publici și privați) sunt obligați să fie echilibrați, echidistanți și corecți. Posturile radio și TV pot avea doar 3 formate de emisiuni pentru relatarea perioadei electorale: emisiuni de tip informativ, emisiuni electorale și dezbateri politice.
- Emisiunile electorale şi cele de dezbatere electorală trebuie să titreze tipul emisiunii pe ecran, "afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării în cazul posturilor de televiziune”.
- Spoturile publicitare electorale pot fi difuzate numai în cadrul emisiunilor electorale și dezbaterilor politice.
- În cadrul emisiunilor electorale şi de dezbateri electorale este interzisă combinarea de culori, semne grafice sau sunete care să evoce simbolurile naţionale ale României ori ale altui stat.
DIAGNOSTIC: Sănătos pentru orice societate democratică, cu o singură precizare: ARTICOLUL 11 - “televotul sau anchetele făcute pe stradă, în rândul electoratului, nu trebuie să fie prezentate ca fiind reprezentative pentru opinia publică” – de ce să realizezi un material care să nu fie reprezentativ pentru opinia publică și mai cu seamă, de ce să-l difuzezi?
Sunt Gabriel Fereșteanu, iar în Clinica lui Fereșteanu, sunt atent la tot ce se scrie, vede sau aude în media românească. Ne citim în fiecare joi, în Evenimentul Zilei.