Camera de Comerț și Industria a României CCIR vine cu o propunere care pune în pericol activitatea operatorului aerian TAROM.
CCIR propune înființarea unei societăți pe acțiuni cu participarea municipiilor care au în administrare aeroporturi. Compania, în cazul în care proiectul s-ar finaliza ar urma să se cheme LAR (Liniile Aeriene Române).
Proiectul LAR, propunerea Camerei de Comerț și Industrie
La inițiativa președintelui instituției, Mihai Daraban, Camera de Comerț și Industrie a organizat ieri, 4 octombrie, a doua reuniune dedicată proiectului privind traficul aerian interurban.
În cadrul întâlnirii a fost înaintat un studiu centrat pe tema lipsei de conectivitate între centrele urbane ale României. Infrastructura rutieră și feroviară a generat ideea proiectului LAR. Drept urmare, de ziua națională a României proiectul LAR ar urma să cunoacă finalitatea. Altfel spus, în mai puțin de două luni de zile, vom avea o nouă societate aeriană.
”În cadrul acestei întâlniri, a fost prezentat un studiu complex care a avut ca temă centrală lipsa de conectivitate între oraşele României, cauzată de infrastructura terestră şi feroviară precară, pe care România o are la ora actuală, precum şi soluţiile identificate pentru demararea acestui nou proiect din domeniul aeronautic. A
stfel, a fost avansat termenul de 1 Decembrie 2023 pentru înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR)”, potrivit stiripesurse.ro.
Invitații de seamă la ședința CCIR
Ședința s-a desfășurat atât fizic cât și online. Au participat reprezentanții consiliilor județene din Arad, Braşov, Bacău, Constanţa, Maramureş şi Sibiu. Totodată, întâlnirea i-a avut ca invitați pe reprezentanți ai mediului academic, autorii studiului privind conectivitatea aeriană. Au fost prezenti de asemenea și specialiștii din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internațional Arad, Maramureș, Ștefan cel Mare din Suceava, Craiova și Regional Air Services Tuzla.
„În momentul de faţă, dacă cineva îşi doreşte să ajungă pe calea aerului de la Constanţa la Timişoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două oraşe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp şi de bani.
Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene ca acţionari, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate între cele mai importante oraşe ale ţării.
Pentru oamenii de afaceri şi nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între oraşe situate la sute de kilometri distanţă unul de celălalt, economia de bani şi de timp fiind evidentă. De la prima întâlnire pe această temă m-am bucurat să văd că, în urma discuţiilor, consiliile judeţene au agreat acest proiect. Iată că azi facem primii paşi cu adevărat în sensul înfiinţării noii companii aeriene româneşti”, a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.
Proiecul poate îmbunătății și sistemul medical
Președintele Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică-Constantin, de altfel prezent și el la ședința CCIR a punctat faptul că nu doar oamenii de afaceri vor beneficia de proiectul LAR. De fapt, punctează președintele CJ Brașov, proiectul în cauză ar îmbunății sistemul medical, dat fiind faptul că sunt medici, chirurgi sau specializați în alte domenii care se vor putea deplasa mult mai ușor în alte orașe pentru anumite proceduri medicale.
„De acest nou proiect vor beneficia nu numai oamenii de afaceri. Există doctori chirurgi de exemplu, specializaţi în diferite domenii, care au nevoie să se deplaseze dintr-un oraş în altul pentru anumite proceduri medicale speciale.
De asemenea, pot exista cazuri de urgenţe medicale care pot fi rezolvate mai bine în diferite oraşe ale României. Nu în ultimul rând, trebuie să ne gândim şi la turism, o astfel de companie putând da un impuls serios acestui domeniu economic”, a conchist Șerban Todorică-Constantin.