Profeția lui Petrache Lupu, făcută pe 1 octombrie 1936. HOROSCOPUL LUI DOM PROFESOR

Profeția lui Petrache Lupu, făcută pe 1 octombrie 1936. HOROSCOPUL LUI DOM PROFESOR

 Îţi spui ca nu mai poţi, că nu mai vrei distopia sanitară, că ai nevoie de plimbare, soare, muzică şi distracţie. E bine, nu te pedepsi, poţi să iei o pauza şi să foloseşti timpul pentru ceea ce vrei să faci. Poţi evita, cu siguranţă, o situaţie neplăcută, prin amânarea unor întâlniri sau prin reprogramarea unor evenimente.

Compania britanică Ampereanalysis, lider  pe piața datelor, a prezentat recent o analiză a impactului economic real al COVID 19 asupra sectorului media european.

Cea mai puternic afectată din cauza pandemiei a fost, potrivit analizei, piața publicității televizate, urmate de activitățile teatrale, concerte, festivaluri - care s-au prăbușit. Și veniturile televiziunii cu plată au fost supuse unei presiuni suplimentare din cauza concurenței făcute de ofertele video online prin abonament, a scăderii veniturilor din gospodării și a lipsei de competiții sportive. Ampereanalysis estimează acum, faptul că schimbările de piață cauzate de pandemie și răspunsurile politice asociate, vor antrena o scădere, de la an la an, a veniturilor sectorului audiovizual mondial cu peste 6%.

Pentru comparație, se amintește faptul că, după criza financiară din 2008, piața mondială a telleviziunii, cinematografiei și cea video a crescut, de fapt, cu 1%.

Ne puteți urmări și pe Google News

Circumstanțele neobișnuite ale recesiunii economice actuale - în special măsurile de distanțare socială folosite în numeroase țări, au făcut ca, segmente de piață, cum sunt teatrul, să fie lovite într-o manieră disproporționată. Dar, chiar suprimând impactul cinematografiei lovite puternic, piața mondială a audiovizualului va scădea cu 2% anul acesta, ceea ce nu s-a mai întâmplat de decenii, de obicei creștea.

Cu toate aceste perspective sumbre, există oportunități pentru companiile care se pot adapta mai rapid la noile norme ale pieței.

Din întâlnirile patronilor media în care se discută cifrele trimestrului trei al anului, rezultă că revin în forță cheltuielile publicitare, în special în spațiul online sau prin poștă.

Pe anumite piețe, activitatea de producție redemarează în mod viguros, avantajul fiind de partea celor care pot accelera turnarea și post producția emisiunilor scenarizate. De asemenea, ultimul val de măsurare al Ampereanalysis, arată că un mare număr de consumatori a adoptat noi modalități de vizionare și de plată a conținutului.

Asfel, în termeni nominali, Ampereanalysis apreciază că veniturile din sectorul audiovizual european, pe ansamblu lui, vor reveni la nivelul din 2019, la sfârșitul lui 2021.