Principalele produse si servicii pe care le-au cumparat romanii pe internet cu cardul in 2007 sunt cele din domeniul telecom, acestea reprezentand aproximativ 30% din totalul achizitiilor on-line, conform informatiilor primite de la intermediarul de plati electronice, compania Gecad ePayment. Aceasta detine o cota de piata de aproximativ 86% pe segmentul de plati electronice din Romania.

Accesul la continut, pe locul patru

Pe locul doi in topul preferintelor sunt pachetele turistice si de transport, cu o pondere de peste 20%, acestea fiind urmate de segmentul de e-tail, adica achizitiile de produse electrocasnice, electronice, carti, haine, cadouri sau alte articole, cu o pondere din totalul achizitiilor de aproximativ 19%.

Locul patru este ocupat de accesul la continut, adica achizitionarea de abonamente la ziare, site-uri, reviste sau programe TV, cu o cota de peste 12%. Restul de 20% sunt alte tipuri de achizitii, precum software, hosting pe internet sau diverse servicii.

SCHIMBARE IN TOP

In 2006 conduceau vacantele

Cele mai ciudate achizitii facute de romani in mediul on-line sunt, de exemplu, abonamente la site-uri ce ofera horoscopul zilnic sau sfaturi din partea vrajitoarelor, care, constiente de importanta crescanda a internetului, si-au mutat serviciile si in mediul electronic.
In 2006, cele mai cautate produse si servicii au fost cele din domeniul turistic (25%), urmate de cele din domeniul de telecomunicatii (23%).

Singura diferenta in 2007 este inversarea primelor doua locuri. „Ponderea serviciilor telecom a crescut in 2007 datorita faptului ca marii operatori au avut niste campanii atractive la inceputul anului, odata cu implinirea a 10 ani de telefonie mobila in Romania.

S-ar putea ca, spre sfarsit, odata cu venirea sarbatorilor de iarna, si operatorii din turism sa faca oferte atractive, care sa determine din nou inversarea primelor doua pozitii”, crede Sorana Kunst, specialist in comunicare la Gecad ePayment. 

Potrivit informatiilor facute publice de ePayment, clasamentul este valabil pentru primele trei luni ale lui 2007, in care au avut loc peste 41.000 de tranzactii, cu o valoare totala ce se ridica la aproximativ 5 milioane de euro. Valoarea medie a unei astfel de tranzactii este de aproximativ 130 de euro.

Pana la sfarsitul anului se asteapta achizitii de produse din mediul on-line de peste 30 de milioane de euro. In tara noastra exista in jur de 1.500 de magazine virtuale, dar numai 800 dintre ele accepta plata on-line prin card.