Autostrada A10, între Sebeș și Turda, face legătura între autostrăzile A1, București - Nădlac și A3, Brașov - Borș. Lucrările la această autostradă au durat mai mult decât perioada stabilită în contract, și nu au fost executate corespunzător.
În prezent, pe cei 70 de kilometri ai autostrăzii A10, există două restricții mari de circulație, care se datorează alunecărilor de teren și unor fisuri mari care au apărut în asfalt.
Cele mai mari probleme au fost înregistrate pe tronsonul unu, realizat de Pizzaroti, cuprins între Sebeș și Alba Iulia.
De asemenea și pe tronsonul patru, executat de austriecii de la PORR, au existat alunecări de teren care au pus în pericol fundația drumului de viteză.
Între km. 16+200 și km. 16+400, calea I, se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte.
Între km. 0+940 și km. 1+380, pe breteaua nodului Sebeș, se intervine pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil. A fost instituită restricție de circulație pe banda I, circulația desfășurându-se pe banda II cu restricție de viteză de 40 km/h.
Valoarea totală pentru cele patru tronsoane ale autostrăzii A10 a fost de 1.98 miliarde de lei, adică 445 milioane de euro.
A crăpat asfaltul proaspăt turnat
Potrivit unor surse locale, lucrările pe tronsonul 1 sunt în garanție și sunt executate pe cheltuiala constructorului. Cu toate astea, susțin aceleași surse, asfaltul proaspăt turnat în zona unde au fost executate reparații a crăpat, semnal că sunt probleme la fundația drumului care se tasează, sau nu a fost respectată rețeta aprobată de CNAIR.
În zona Pârâului Iovului muncitorii de la Pizzaroti execută lucrări de taluzare a unui deal care a produs în ultimele luni, mai multe alunecări de teren.
Tot în zona respectivă, circulația spre Turda este restricționată pe o bandă de circulație, deoarece a apărut o tasare a zone, care a dus la lăsarea parțială a benzii de siguranță, susține Adevărul.
Circulația auto a fost fost restricționată pe acest sens de circulație de mai bine de trei luni.
Oficialii de la CNAIR nu au putut fi contactați. De asemenea, consilierul ministrului Transporturilor, Alin Șerbănescu nu a răspuns la apelurile redactorului EvZ.
Cât au costat cele patru tronsoane
Lot 1 - 17,00 km de la intrarea pe autostradă în Sebes până la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA - SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA.
Lot 2 - 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.
Lot 3 - 12,45 km de la intrarea în Aiud, până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA.
Lot 4 - 16,30 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA.