Problemă cu serviciile publice din Republica Moldova. Locuitorii din Chișinău sunt în blocaj

Birocrație / Sursa: Arhiva EVZ

Republica Moldova. Sunt probleme pentru locuitorii din Chișinău, care au încercat, în ultimele săptămâni, fără succes, să acceseze servicii din cadrul Agenției Servicii Publice (ASP).

Blocajul rezultat face imposibilă obținerea unei programări pentru acțiuni de înregistrare legate de bunuri imobiliare sau de persoane juridice.

Cetățenii încep să stea la coadă de la primele ore ale dimineții, iar unii își petrec și noaptea aici. Chiar și în aceste condiții extreme, numărul de tichete este unul limitat. Astfel, doar două tichete sunt alocate în fiecare zi pentru o trimitere și un centru multifuncțional. Încurcă foarte mult și creșterea foarte mare a termenelor de programare.

Blocaj birocratic în Republica Moldova. Locuitorii din Chișinău se confruntă cu o mare problemă de mai multe săptămâni

Data cea mai apropiată, disponibilă pentru înregistrarea modificărilor unei persoane juridice este de 3 octombrie. Iar pentru operațiunile cadastrale - 5 septembrie.

sursa: noi.md

Pentru ca acest blocaj să dispară, este nevoie ca autoritățile să ia măsuri urgente pentru a crește numărul de tichete de programare, pentru a optimiza procesul de programare și pentru a furniza servicii publice în format electronic. „Aceasta este singura modalitate de a asigura accesibilitatea serviciilor publice pentru toți cetățenii și de a crea condiții pentru dezvoltarea afacerilor”, notează jurnaliștii de la siteul noi.md.

Ei au încercat să obțină un punct de vedere, pe această temă, de la oficialii ASP, dar nu au primit încă niciun răspuns.

Digitalizarea, un mare obiectiv

În Republica Moldova, la nivel de digitalizare a serviciilor publice, la începutul acestui an, era anunțat că interacțiunea antreprenorilor cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), Centrul Național de Acreditare din Moldova (MOLDAC) și Institutul Național de Metrologie (INM) va fi mult mai ușoară.

Șase servicii publice prestate de aceste instituții vor fi digitalizate. În cadrul ANRCETI se digitalizează eliberarea permisului tehnic pentru utilizarea staţiilor de radiocomunicaţii și depunerea notificării de către persoana fizică sau juridică care intenţionează să furnizeze servicii poştale, era anunțul făcut în luna februarie.