Primul test cu noul Logan. Motorul turbo pe benzină e un PLUS. Preţul crescut - un MINUS

Primul test cu noul Logan. Motorul turbo pe benzină e un PLUS. Preţul crescut - un MINUS

Deşi a rămas, în esenţă, maşina pe care o ştiam, berlina low-cost revine cu îmbunătăţiri evidente, dar şi cu un preţ de bază ceva mai mare

Noul Logan poate fi comandat deja la dealerii Dacia din România. Din păcate, cu un preţ minim de 6.690 de euro, cu 190 de euro peste "baza" vechiului model. Vestea bună: berlina low-cost are de acum ESP în standard, patru airbaguri şi servodirecţie. Chiar şi cu creşterea de preţ, Loganul rămâne, de departe, cel mai ieftin sedan comercializat în România. Cele două modele lansate de curând cu intenţia de a-i face concurenţă, Citroen C-Elysee şi Peugeot 301, costă, fiecare, 10.900 de euro.

  • Dacia a scumpit Loganul! Vezi aici cât costă noul Logan 2, care poate fi comandat chiar de azi

Chiar dacă avem, în esenţă, maşina pe care o ştiam, Dacia Logan a făcut progrese substanţiale. Şi nu doar pe partea estetică. Platforma tehnică a fost optimizată la nivelul trenului de rulare faţă, compartimentul motor a fost mai bine izolat fonic - detalii care se decontează benefic în zona confortului oferit. O serie de echipamente noi şi-au făcut apariţia, pentru a îmbunătăţii experienţa şoferului şi a pasagerilor. Majoritatea sunt opţionale sau disponibile numai pe echiparea de top, dar cine vrea şi are posibilitatea îşi poate configura de acum un Logan cu sistem de navigaţie (deservit de un toutchscreen de 7 inchi şi instrucţiuni vocale amuzante în limba română), cu senzori de parcare spate sau cu un computer de bord care indică atât temperatura exterioară, cât şi consumul instant. Reuşit: noul motor turbo pe benzină Maşina pe care am testato a fost, bineînţeles, dotată cu toate "bunătăţile" pe care noua gamă Logan le are "în meniu", inclusiv noul motor turbo pe benzină cu trei cilindri şi 900 centimetri cubi (TCe90).

  • Cunoscut: preţul noului model Dacia Logan 2

Astfel echipat (şi la un preţ de 11.250 de euro inclusiv TVA, substanţial mai mare decât minimul gamei), Loganul este un partener de drum respectabil, cu "motoraşul" de sub capotă (asamblat şi el la Mioveni) în rol de primsolist. TCe-ul este elastic, vânjos, cu un sunet plăcut şi un consum care poate fi lesne ţinut în frâu (3,7 l/100 km, în regim de drum naţional virajat cu diferenţe de nivel, aer condiţionat pornit şi o viteză de 70-80 km/h). Practic, doar Dacia mai face o afacere dacă cineva optează pentru o versiune diesel, mai scumpă cu minimum 400 şi maximum 1.200 de euro (preţuri de listă pentru versiuni comparabile) în defavoarea noului motor pe benzină. Vechile cusururi, greu de îndreptat Evident, au rămas şi destule neajunsuri. Şi nu ne referim la lipsa unei trape sau a scaunelor încălzite (acestea din urmă, disponibile pe Lodgy). Materialele din cabină, deşi mai reuşite din punct de vedere optic, au rămas, cum era, totuşi, de aşteptat, dintre cele mai tari cu putinţă. Butoanele care acţionează geamurile electrice au fost păstrate în zonele incomode cunoscute, claxonul - şi el, acolo unde îl ştiam, iar poziţia la volan a rămas, în continuare, perfectibilă (inclusiv din pricina manetei incredibil de îndărătice care eliberează coloana de direcţie ajustabilă pe înălţime).

Ne puteți urmări și pe Google News
  • Noua Dacia Logan: Aproape la fel, dar de nerecunoscut

În fine, cei care vor dori să se distreze la volanul unui Logan 2 echipat cu motorul turbo pe benzină trebuie să aibă în vedere ruliul pronunţat pe viraje, limitările impuse de un sistem de direcţie deloc special, dar şi "eternele" numai trei stele pe care Dacia mizează la testul Euro NCAP pentru noul model. Date esenţiale: Dacia Logan 2 Model: berlină subcompactă Dimensiuni (Lxlxh): 4,36 x 1,73 x 1,51 m Motorizări: turbodiesel, benzină (două) - între 0.9 şi 1.5 litri (75-90 CP) Transmisii: 5+1 M, tracţiune faţă Consum oficial minim: 3,9 l/100 km (diesel), 5,3 l/100 km (TCe) Consum în test (TCe): 3,7 l/100 km (minim), 12,2 l/100 km (maxim) Dotări versiune de bază (Acces): 4 airbaguri, ABS, ESP, servodirecţie, faruri de zi Dotări versiuni superioare: închidere centralizată, geamuri electrice faţă, radio-CD (Ambiance), aer condiţionat, computer de bord, volan şi scaun şofer reglabile pe înălţime (Laureate) Preţuri de listă cu TVA (fără opţionale): 6.690 - 11.200 de euro

  • Logan 2 aşa cum nu l-ai văzut niciodată până acum. FOTO HD şi detalii incredibile

AM APRECIAT

  • Motorul turbo TCe90
  • Insonorizarea mai bună
  • Consumul decent
  • Confortul la rulare
  • ESP-ul în standard

N-AM APRECIAT

  • Poziţia la volan
  • Indicaţiile vocale ale navigaţiei
  • Păstrarea butoanelor care acţionează geamurile electrice în zonele cunoscute
  • Creşterea de preţ
  • Direcţia perfectibilă
  • Ruliul pronunţat pe viraje

CITIŢI ŞI:

  • Primul test cu noul Volkswagen Golf VII
  • Primul test în România cu noul Audi A3. Clasic şi modern
  • Primul test cu B-Max. Fordul fabricat la Craiova, dinamic şi ingenios