Primarul Mangaliei, Radu Cristian:“ȘANTIERUL NAVAL Mangalia este o BOMBĂ SOCIALĂ cu ceas, care ar putea exploda în orice moment”

Primarul Mangaliei, Radu Cristian:“ȘANTIERUL NAVAL Mangalia este o BOMBĂ SOCIALĂ cu ceas, care ar putea exploda în orice moment”

Primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu, cere autorităților centrale, soluţionarea urgentă a situaţiei Şantierului Naval din Mangalia şi luarea unei decizii finale privind soarta platformei industriale. Ministerul Economiei ar fi trebuit să încheie, săptămâna trecută, la Mangalia, acordul prin care constructorul naval olandez Damen ar fi preluat Șantierul Naval cumpărat de la sudcoreeni, dar evenimentul a fost suspendat pentru a doua oară.

Într-o scrisoare adresată președintelui României, primului-ministru și ministrului Economiei, primarul Mangaliei, Cristian Radu, atrage atenția că prelungirea stării de incertitudine privind situaţia acestui şantier va accentua criza economică deja existentă şi va avea un impact social negativ pentru judeţul Constanţa. ”Pelungirea situaţiei de incertitudine generează panică în rândul a mii de oameni care nu au siguranța unui loc de muncă, știindu-se faptul că șantierul reprezintă un pol economic important, în industria de construcţii şi reparaţii nave. În plus, situația existentă creează şi un impact social negativ, deoarece mii de locuri de muncă din industria de construcţii şi reparaţii nave sunt puse în pericol”, subliniază primarul Radu Cristian, în documentul transmis oficialităților statului.

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, nu este la primul demers, el a atenționat în mai multe rânduri autoritățile cerând găsirea unei soluții imediate pentru rezolvarea situației angajaților de la DMHI. „Personal, am fost de mai multe ori la ministerele de resort, am trimis scrisori, petiții în care am atras atenția că la Șantierul Naval Mangalia este o bombă socială cu ceas, care ar putea exploda în orice moment, dacă nu se semnează un contract cu un investitor strategic”, a completat edilul. Potrivit datelor statistice, în 2016, şantierul naval avea 2.399 de angajaţi proprii, alături de cei peste 4.700 de angajaţi ai societăţilor colaboratoare. În acest moment, aici mai sunt aproximativ 1.700 de angajaţi.

”Facem încă o dată apel la dumneavoastră, stimate Domnule Preşedinte, pentru a analiza şi a vă implica direct în soluţionarea urgentă a situaţiei Şantierului Naval din Mangalia şi în luarea unei decizii finale privind soarta acestuia, ţinând cont de întreaga infrastructură existentă, de miile de locuri de muncă pentru locuitorii din Mangalia şi localităţile limitrofe, dar şi de necesitatea continuării şi dezvoltării acestuia, ca pol strategic al economiei naţionale”, a conchis primarul Mangaliei, Radu Cristian, în scrisoarea adresată președintelui României.

Ne puteți urmări și pe Google News

La sfârșitul lunii martie, Ministerul Economiei a finalizat, după mai multe negocieri cu Damen Shipyards Group, acordul prin care constructorul naval olandez preia Șantierul Naval Daewoo Mangalia. S-a convenit ca statul român să nu își mai exercite dreptul de preempțiune, Damen acceptând, însă, să cesioneze 2% din acțiuni, statului român, cu titlul gratuit astfel încât rămâne cu 49%, iar Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, cu 51%. Potrivit celor din șantier, preluarea trebuia parafată vineri, pe 11 mai, amănându-se în ultimul moment cu două săptămâni.