România. Prima locomotivă electrică modernizată este gata. Pasul următor este cel de a fi testată și autorizată pentru a fi pusă în circulație cât mai repede, anunță Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Prima locomotivă electrică modernizată, gata de testare
Așadar, prima locomotivă electrică pentru s-au accesat fonduri pin PNRR, în vederea modernizării, urmează a fi testată şi autorizată pentru a fi pusă în circulaţie până la sfârșitul anului.
De asemenea, mai urmează și alte 54 de locomotive care urmează să fie modernizate tot prin PNRR. Locomotivele electrice modernizate vor putea atinge viteze între 139 și 160 de kilometri pe oră.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a mai anunțat că un număr de 19 locomotive electrice modernizate vor fi colantate (foto) cu mari personalități istorice ale României.
Locomotivele vor fi dotate cu sisteme ETCS
Mai mult, reprezentanții ministerului spun că „vor avea o schemă unitară de vopsire cu tot pachetul de 55 de locomotive cât și cu cele 139 de vagoane modernizate din PNRR.
În comunicat se mai ararată că toate locomotivele vor fi dotate cu sistemul ETCS. Asta înseamnă că „vor avea închiderea ușilor din cabină și vor fi apte pentru viteze de 160 km/h și tracțiunea a 16 vagoane”.
Ministerul Transporturilor a mai ținut să precizeze că „Investiția I2 – Material rulant feroviar finanțată prin PNRR se va finaliza în anul 2026”. Planul mai vizează modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor.
Prima locomotivă electrică
Pentru modernizarea celor 55 de locomotive electrice este alocată suma de 66 milioane de euro. Banii sunt din fonduri europene nerambursabile. De asemenea, pentru modernizarea celor 139 de vagoane de dormit, cușetă, restaurant, bistro și clasă este alocată suma de 100 milioane de euro, bani cuprinși tot din fonduri europene nerambursabile.
Investiția finală prevede următoarele:
- achiziția de 16 locomotive electrice noi sisteme ERTMS/ETCS,
- achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs,
- 12 trenuri cu hidrogen precum și conversia a 20 de locomotive diesel de manevra în locomotive electrice.
Ministerul Transporturilor a mai arătat că suma totală aprobată din PNRR pentru Investiția 2 este de 416 mililioane de euro fără TVA, fonduri europene nerambursabile. Suma totală este de 555 milioane de euro, de asemenea, fără TVA care include și partea de cofinanțare, se arată în comunicatul ministerului.