Călătoriile cu taxiul vor deveni un lux. Legea taximetriei, modificată

Călătoriile cu taxiul vor deveni un lux. Legea taximetriei, modificatăTaxi. Sursa foto: EVZ

Prețul călătoriilor cu taxiul s-ar putea dubla. Propunerea legislativă a trecut de votul Senatului și urmează să meargă la Camera Deputaților, for decizional.

Călătoriile cu taxiul vor deveni mult mai scumpe, dacă tarifele propuse vor trece de votul  deputaților. Potrivit unui proiect de lege,  firmele de taximetrie  vor putea stabili un tarif de noapte, care poate fi cu până la 50% mai mare ca pe timpul zilei. De asemenea,  tarifele pentru deplasările în afara localității s-ar putea majora.

 Călătoriile cu taxiul, mult mai scumpe. Ce prevede Legea taximetriei

Senat

Modificările la Legea taximetriei, aprobate de Senat. Sursă foto: captură video

În prezent, tariful de pornire este înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei. Acesta  este egal cu tariful de distanță (lei/km). Propunerea legislativă prevede ca tariful de distanță în afara localității să fie cu până la 50% mai mult decât cel aplicat în interiorul localității.

„Tariful de distanță aplicat în exteriorul localității de autorizare este mai mare cu cel mult 50% decât tariful de distanță aplicat în interiorul localității de autorizare pentru timp de zi sau de noapte, după caz”, prevede proiectul de lege, potrivit știripesurse.ro. 

Proiectul de lege prevede ca utilizarea mașinilor deținute de companiile de taxi în baza unor contracte de închiriere sau comodat. De asemenea, primăriile  ar putea oferi servicii de taxi în localitățile în care nu există transportatori. Dreptul taxiurilor de a circula pe benzile speciale destinate transportului în comun este  prevăzut în proiectul de lege aprobat de Senat.

Nemulțumirile taximetriștilor. De ce s-a ajuns la proteste

Taximetriștii din Capitală au protestat. Sursă foto: arhivă EVZ

La începutul lunii februarie, sute de taximetriști din Capitală au protestat, nemulțumiți de actuala lege a taximetriei. Ei au cerut să se înlăture concurența neloială pe care ar practica-o ridesharing și să se stabilească un număr concret al taxiurilor cu drept de operare.

„Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr. Acolo sunt nelimitate şi vreau să vă spun că sunt câtă fază şi câtă iarbă. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice”, declara  președintele Asociației Pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI), Radu Viorel, pentru Agerpres.

Ne puteți urmări și pe Google News