Probleme la Metrorex. Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, a anunțat că ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante. Datoriile se ridică la 33 de milioane de euro.
Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, se gândește la suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu plătește toate facturile. Preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex are o datorie de peste 33 de milioane euro.
„Metrorex ne datorează peste 33 de milioane euro. Această sumă corespunde unui an de plăţi restante. Între timp, am suportat toate costurile: ne-am plătit furnizorii la zi, am plătit salariile angajaţilor la zi. Din suma totală datorată, de peste 160 de milioane lei, echivalentul a 33 milioane euro, peste 140 de milioane lei provin din contractul anterior, pentru servicii prestate în cursul anului 2021, iar 20 de milioane lei pentru facturi restante în contractul început la 1 ianuarie 2022. Câte companii îşi permit să continue să lucreze fără să fie plătite timp de 1 an?”, a declarat, pentru News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci.
Preşedintele Alstom Europe a declarat că Alstom a plătit furnizorii şi salariile angajaţilor la zi mereu. Aceștia au primit chiar cu 10% în plus.
Alstom vrea banii de la Metrorex
“Alstom realizează mentenanţa conform contractului, indicatorii de performanţă sunt îndepliniţi, aşa că avem nevoie de achitarea integrală a facturilor. Este nevoie de angajament de ambele părţi, nu mai putem fi singurii care susţinem financiar acest contract”, a spus acesta.
Alstom precizează că a făcut toate demersurile amiabile în vederea recuperării sumelor datorate. Compania a deschis și acțiuni la Tribunalul Bucureşti.
”După epuizarea tuturor demersurilor contractuale şi legale, dacă nimic nu se schimbă, compania ia în calcul suspendarea serviciilor de mentenanţă, ceea ce va duce la oprirea metroului pentru că trenurilor nu pot circula dacă nu sunt la zi cu mentenanţa. Vom lua această măsură că o ultimă opţiune posibilă, deoarece compania Alstom este pe deplin conştientă de importanţa serviciilor de mentenanţă pentru flota de metrou”, mai spune oficialul companiei care a furnizat servicii de mentenanţă în ultimii 18 ani, timp în care, susţine Alstom, disponibilitatea flotei a crescut de la 60% în 2004 la 100% în prezent, potrivit News.ro.