Ce POSTURI TV au câștigat „LUPTA” RATINGURILOR? Cele mai bine cotate TALK-SHOW-URI din România
- Codrin Dobrescu
- 6 martie 2018, 19:32
În luna februarie, audiențele emisiunilor de tip talk-show au fost mai mici, comparativ cu prima lună din an. Confruntarea principală a fost tot între România TV și Antena 3, care și-au disputat și în această lună primele locuri din topul preferințelor românilor.
România în 60 de minute”, emisiunea postului România TV,a fost cea mai vizionată în luna februarie. Totuși, se remarcă faptul că Antena 3 are mai multe emisiuni în top 20 decât luna trecută, relatează Paginademedia.ro.
Pe segmentul de public comercial, se remarcă faptul că niciun program nu a avut mai mult de 62.000 de persoane, din segmentul de vârstă 18-49 de ani. La fel ca pe segmentul urban, primele două emisiuni urmărite pe segmentul comercial sunt „România în 60 de minute”, pe primul loc, și „Adevăruri ascunse”, emisiunea Danei Chera de pe Antena 3.
La nivel național, primul lucru care se remarcă este ascensiunea emisiunii „Sinteza Zilei”, de pe Antena 3, care ajunge în februarie pe locul doi.
Se remarcă faptul că primele emisiuni din top sunt periodice, „România în 60 de minute” fiind prezentată sâmbăta și duminica, din două în două săptămâni, iar „Adevăruri ascunse” este săptămânală. În schimb, „Sinteza Zilei” este aproape zilnică.
O a doua concluzie este lipsa tinerilor din audiența stațiilor de știri.
Cele mai urmărite emisiuni de tip talk-show în luna februarie, la nivel național, au fost „România în 60 de minute”, cu o audiență de 650.000 de spectatori, în scădere față de cei 830.000 din luna ianuarie. „Sinteza Zilei” este pe locul doi, urmată de „Adevăruri ascunse”, ambele de pe Antena 3.
România TV are mai puține emisiuni în top, doar patru, în comparație cu cele 12 ale Antenei 3. TVR intră în topul național cu „Ultima ediție” și „România 9”. Aici se remarcă și ascensiunea în clasament a „Jurnalului de seară”, prezentat de Cosmin Prelipceanu, de pe Digi 24.
Pe publicul Urban, cifrele sunt în scădere. „România în 60 de minute” pierde aproape 100.000 de spectatori pe acest segment, rămânând pe prima poziție. Emisiunea de pe România TV este urmată de „Adevăruri Ascunse” și „Sinteza Zilei”. Spre deosebire de topul național, emisiunea „Jocuri de Putere” de pe Realitatea TV intră în top.
Pe segmentul comercial, audiențele sunt, în general, mici. „România în 60 de minute” și „Adevăruri ascunse” sunt la egalitate, cu 60.000 de spectatori cu vârstele cuprinse între 18 și 49 de ani.