Postacii care înjură pe toată lumea pe internet sunt conducătorii de mâine, membri ai organizaţiilor de tineret ale partidelor
- Marian Păv ăla şc
- 29 iulie 2012, 12:17
În timpul campaniilor electorale, site-urile sunt pline de comentarii mizerabile scrise de aşa-numiţii postaci. Mulţi sunt membri de partid, de la organizaţiile de tineret, care sunt răsplătiţi de partide cu excursii, promisiuni de funcţii în cabinete sau bani.
"Avem ca obligaţii astfel de activităţi, pentru că tinerii sau oamenii cu vârste medii stau mult timp pe net, la calculator şi e normal să avem mesaje pentru ei. Poate că unii sar calul şi scriu mesaje obscene, dar fiecare o face o răspunderea sa", ne-a spus Carmen, membră a organizaţiei PDL de tineret.
Ioana este membră de peste cinci ai organizaţiei de partid a PSD şi ne explică pe larg modul de lucru. "În afara campaniilor pentru locale, în campaniile generale se primesc instrucţiuni zilnice. Se primesc un fel de linkuri pe email care trebuie combătute, trebuie să atacăm PDL şi să apărăm PSD sau USL acum" ne spune aceasta. Cum se verifică activitatea tinerilor pe net. "Este destul de simplu şi aici. Cine participă la aşa ceva îşi alege unul, două nume fictive, aşa numite nickname-uri, de genul Ţăranul, Corectul etc şi aceste comentarii sunt centralizate. Nu este foarte greu", ne-a explicat Ioana. Dacă rezultatul este bun la alegeri vine şi recompensa după. "O metodă de recompensă este cea a excursiilor în străinătate, de obicei la Bruxelles sau în oraşe unde se ţin congrese internaţionale ale partidelor. O altă metodă este promisiunea unor funcţii în instituţiile publice, de obicei la departamentele de comunicare sau în cabinetele parlamentare, în cazul alegerilor pentru Legislativ", ne spune şi Corina, membră a unei organizaţii de tineret din provincie a PNL. Ultima metodă, destul de puţin frecventă, este recompensarea cu bani. În jur de 1.000 de lei pe lună.
Armele postacilor: comentarii, facebook şi email-uri
În primul rând aceştia apelează la comentarii postate în special pe site-urile mijloacelor mass-media (presă scrisă, televiziuni sau chiar portaluri online). Am luat de pe evz.ro câteva mesaje "mai suportabile" ale acestora.
Reţele de socializare
Un alt câmp de luptă, este cel al reţelelor de socializare. Aici de obicei se postează pe wall, mesaje scurte, imagini sau chiar se scriu comentarii la adversarii de luptă. Imagine anti USL răspândită pe facebook
Imagine anti Băsescu răspândită pe facebook O altă altă armă este cea a emailurilor trimise în masă.
Spre exemplu, un astfel de email a fost trimis de cei de la USL prin care destinatarii erau anunţaţi că Elena Băsescu are o vilă secretă în străinătate de 900 de milioane de euro.
Alte căi de război politic neortodox online între tinerii politicieni sunt pe bloguri, pe yahoo messenger şi cu filmuleţe pe youtube. "De obicei fiecare organizaţie de tineret trebuie să aibă câte un om care să se priceapă bine la IT, să facă un filmuleţ sau să aibă o bază de 5.000 de emailuri la care să se trimită mesaje de mobilizare la un vot într-o anumită direcţie", ne mai spune Corina de la PNL. Politica - o metodă sigură de parvenire pentru tineri
Psihologul Monica Apostol spune că tinerii din politică nu văd activitatea lor ca pe o modalitate de a fi în slujba cetăţeanului, ci ca o cale relativ uşoară de parvenire, de reuşită. Gândire asemănătoare cu a vedetelor din tabloide. "Dacă întrebaţi un adolescent, un tânăr care sunt modele de reuşită personală o să spună sigur măcar un nume de politician sau de vedetă din ziarele de tip tabloid. Am stat de vorbă cu tineri care fac politică şi mereu îi întreb să-mi spună o idee pe care vor să o pună în aplicare dacă ajung conducători. Nu au aşa ceva decât replici stereotip, spun doar că vor să ajungă în funcţie - primar sau parlamentar de obicei - să simtă că au reuşit şi apoi o să facă ceva şi pentru populaţie. Atât, vor să ajungă în funcţie aşa cum o vedetă din ziarele tabloid vrea să se vadă la televizor sau în paginile ziarelor", este de părere aceasta.