România. Poșta Română este ținta unor acțiuni de phishing prin intermediul SMS-urilor sau a e-mail-urilor. Infractorii cibernetici atentează la conturile bancare și la datele personale ale românilor cu ajutorul acestor mesaje false.
Poșta Română este din nou ținta unor noi metode de înșelăciune
Mai exact, Compania Naţională Poşta Română este ţinta unor campanii de înșelăciune, unde clienţii sunt îndemnaţi prin SMS sau prin e-mail să acceseze un link pentru a finaliza o plată şi pentru a li se confirma expedierea unui colet.
Infractorii cibernetici, mai nou, trimit un mesaj în care destinatarul este rugat să-ți „actualizeze adresa”. Nu este altceva decât o nouă escrocheria care te poate lăsa fără bani în contul bancar.
Cea mai frecventă metodă folosită de hakeri este trimiterea unui mesaj de pe un număr de telefon de România prin care destinatarului i se spune că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă și este îndemnat să-și actualizeze adresa pentru a putea să-i fie expediat coletul.
Cum procedează, de fapt, Infractorii cibernetici
Infractorii cibernetici trimit acele SMS-uri false în numele Companiei Naţionale Poşta Română. Aceștia cer românilor să acceseze un link unde li se solicită să urmeze pașii respectivi pentru a putea primi presupusul pachet, și anume:
- se solicită datele personale: adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon.
- s generează o interfață de plată specifică plaților online.
Cei care urmează pașii de mai sus se pot trezi cu conturile bancare goale. Infractorii cibernetici pot păcăli foarte ușor deoarece mesajul este conceput în așa fel încât să pare cât se poate de adevărat spunând că lipsește numărul străzii. Și din acest moment, cine accesează acel link poate deveni victima escrocilor.
Poșta Română, avertisment pentru români
Poșta Română a avertizat de nenumărate ori să nu se dea curs acestor mesaje înșelătoare și spune că „destinatarii trebuie să fie extrem de vigilenți când primesc astfel de mesaje de la numere necunoscute”.
Compania mai spune că „este foarte atentă în utilizarea datelor lor personale, iar strategia de digitalizare a infrastructurii și a serviciilor conține inclusiv o componentă puternică de protecție a datelor clienților”.