Imediat cum l-au primit, au şi ieşit cu el în trafic, primele probe fiind făcute pe DN 17, drumul cu cele mai multe accidente mortale petrecute pe raza judeţului, pe un segment de drum în care restricţiile sunt de 50, respectiv 30 de kilometri la oră, în zona aşa-zisului Zid al Morţii de la intrarea/ ieşirea din municipiul Suceava, un pilon al viitoarei şoselei de centură ridicat în mijlocul drumului în care şi-au găsit sfârşitul patru persoane ( de aici şi denumirea de Zidul Morţii).

În câteva minute, au reuşit să depisteze şoferi care conduceau vehicule cu viteze mult peste limita legală, recordul fiind al unui conducător auto care rula cu 117 kilometri la oră.

„Am văzut doar în filme aşa ceva”, se miră unul dintre şoferii opriţi de poliţie.

Din fericire pentru şoferii traşi pe dreapta, poliţiştii nu au putut să-i amendeze şi să-i lase fără permis, pentru că noua „jucărie” a poliţiştilor de la Rutieră era doar în probe.

De altfel, dispozitivul, de provenienţă americană, a fost dat în comodat Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, costul lui fiind de aproximativ 11.000 de euro.

Numai că, din lipsă de fonduri, poliţiştii speră că autorităţile judeţene vor aloca banii necesari.

Altfel, producătorul îşi ia aparatul înapoi, iar agenţii de la Circulaţie se reîntorc la vechile lor radare.

„Nu am suficiente radare”, explică şeful Serviciului Rutier Suceava, comisarul Petrică Jucan, mărturisind că fie e defectă una dintre autospeciale, fie sunt probleme la aparatura radar existentă.

„Pistoale” radar cu laser sunt doar câteva în ţară, în condiţiile în care în multe alte ţări sunt de ordinul sutelor, fiind considerate o soluţie revoluţionară pe piaţa dispozitivelor care vizează îmbunătăţirea siguranţei rutiere.

De exemplu, a explicat-o chiar reprezentantul firmei distribuitoarei, Sandu Buglea, Austria ar fi comandat recent 700 astfel de dispozitive de măsurare a vitezei cu ajutorul laserului.

Sandu Buglea a prezentat şi câteva avantaje ale acestui „pistol radar”: este cel mai compact şi mai uşor aparat de măsurare a vitezei (are 1,1 kilograme), nu poate fi detectat şi este echipat cu sisteme antibruiere, poate fi folosit indiferent de locaţia şi densitatea traficului şi nici un şofer nu a câştigat în instanţă contestaţia făcută împotriva măsurătorilor aparatului.